شناسهٔ خبر: 60188439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پوشش ۹۹ درصدی تحصیل دانش آموزان در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از پوشش ۹۹ درصدی تحصیل دانش آموزان در ایلام خبر داد و گفت: این درصد مربوط به دوره ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ علی درویشی پوشش تحصیلی در استان را بیش از ۹۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این درصد مربوط به دوره ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی است و در سال تحصیلی جدید امسال ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب شده و در مدارس تحصیل کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۱۱ هزار نفر برای کنکور در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار نفر برای ترمیم معدل در کنکور شرکت می‌کنند، افزود: ۴۰ درصد نمرات امتحانات پایان سال در کنکور تاثیرگذار است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به احداث زمین چمن چند هکتاری در خیابان بعثت شهر ایلام، اضافه کرد: با توجه به وجود سوله ورزشی، سالن ورزشی، خوابگاه با ظرفیت ۱۶۰ نفر و همچنین ساخت استخر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اطراف این فضا، تلاش می‌شود این مجموعه به دهکده ورزشی تبدیل و ایلام میزبان برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی کشوری شود.
 
وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۳۷ زمین چمن دانش آموزی در قالب ۲۳ هزار متر مربع در طرح شهید سلیمانی احداث که به تازگی با رایزنی دو نماینده مردم ایلام در مجلس ۵۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این فضا‌ها اختصاص یافته است.
 
درویشی یادآورشد: در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون ۱۰ هزار نوآموز سنجش شده و مابقی دو هزار نفر نیز تاپایان خردادماه سنجش می‌شوند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در خصوص وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس از راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ (پیشگیری ار آسیب‌های اجتماعی) ویژه دانش آموزان خبر داد و عنوان کرد: عموم دانش‌آموزان می‌توانند با شماره گیری مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم دریافت کنند.

نظر شما