شناسهٔ خبر: 60183825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

«صفای بی‌خبران» در معرض دید

نمایشگاه «صفای بی‌خبران» شامل چیدمان شیرین میرجمالی است که ازهشتم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه برگزار می‌‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «صفای بی‌خبران» عنوان نخستین نمایشگاه چیدمان «شیرین میرجمالی» است که ازهشتم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه در گالری والی درمعرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

شیرین میرجمالی هنرمند طراح و نقاش درباره نمایشگاهش گفت: «صفای بی‌خبران» عنوان نخستین نمایشگاه چیدمان انفرادی من است که با تکنیک دوخت و چاپ دستی روی حریر اجرا شده است و به شیوه‌ای منحصر به فرد چیدمان شده‌اند. در این چیدمان ۱۰ اثر که پارچه‌های حریر در ابعاد سانتیمتر۶۰ در ۳ متر و در سانتیمتر ۲۵ در ۱ متر هستند.  

او درباره وجه تسمیه عنوان این نمایشگاه گفت: دراین مجموعه با کارکترهایی روبرو هستیم که با انتخابی خودخواسته دچار زوال عقل شده‌اند و دچار نوعی بی‌خبری هستند و از این بی‌خبری لذت می‌برند. بی‌زمانی و مکانی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. همچنین آثار به گونه‌ای اجرا شده‌اند که از هر سو قابل دیدن هستند. 

میرجمالی درباره چرایی اجرای این مجموعه روی پارچه حریر گفت: حریر نمادی از خلوص و صفا و سادگی است و من با اجرای این مجموعه روی حریر خواستم نشان بدهم که این شخصیت‌ها که فاقد جنسیت هستند، پشت و روشان با هم یکی است. 

او درباره شیوه خلق این مجموعه گفت: این مجموعه در طول اجرا خلق شده است و برای خلق آن پیش از اجرا فکر نکرده‌ام و اتفاقاتی که دراین مجموعه افتاده در طول خلق اثر بوده است. 

این نقاش ادامه داد: این مجموعه را در چهار سال اخیر همزمان با طراحی‌ها و نقاشی‌هایم پیش برده‌ام. 

نمایشگاه «صفای بی‌خبران» از هفتم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه در گالری والی میزبان علاقمندان خواهد بود. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است. 

شیرین میرجمالی متولد ۱۳۶۲تهران و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران  است. او دانش آموخته کاردانی گرافیک، کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد نقاشی است. 

او بیش از ۱۵ سال است که نقاشی می‌کند و آثارش را تاکنون در بیش از۳۰ نمایشگاه گروهی درداخل وخارج از کشور به نمایش گذاشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما