شناسهٔ خبر: 60173966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

زلزله قصرشیرین را لرزاند

فرماندار قصرشیرین از وقوع سه زمین لرزه به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: این زلزله‌ها خسارتی در پی نداشته است.

صاحب‌خبر -

عصر امروز شنبه زمین لرزه حوالی «قصرشیرین» در استان کرمانشاه را تکان داد.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه و سه ثانیه عصر امروز شنبه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

محل وقوع این زلزله در هفت کیلومتری قصرشیرین، ۲۱ کیلومتری خانقین و ۳۳ کیلومتری سرپل‌ذهاب اعلام شده است.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۴.۵۰ شمالی و ۴۵.۵۰ شرقی ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۵ ریشتری شهرستان قصرشیرین خسارتی درپی نداشته است.

محمدباقر محمدی در گفتگو باخبرنگار مهر اظهار کرد: در پی زلزله ۴.۵ ریشتری به مرکزیت کشور عراق و حوالی قصرشیرین تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های اولیه نیروهای امدادی و دهیاران منطقه تا کنون هیچ‌گونه خسارتی اعلام نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از عموم مردم خواست تا با حفظ خونسردی اخبار و اطلاعات را از منابع معتبر دریافت کنند.

در همین حال فرماندار قصرشیرین از وقوع سه زمین لرزه به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: این زلزله‌ها خسارتی در پی نداشته است.

محمد حیدری با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران و ارزیاب در پی زلزله‌های قصرشیرین، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی و بررسی‌های انجام شده در شهرستان قصرشیرین تا کنون هیچ گونه خسارتی گزارش نشده است.

وی با تاکید بر آماده باش بودن مدیریت بحران شهرستان قصرشیرین، افزود: در حال حاضر گروه‌های ارزیاب در مناطق زلزله خیز شهرستان قصرشیرین حضور داشته و تمامی دستگاه‌های امداد و خدمات رسان در حال آماده باش هستند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: ۳ زلزله به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین رخ داده که بزرگترین آن عصر امروز حدود ساعت ۱۷:۴۸ دقیقه در هفت کیلومتری این شهرستان، ۲۱ کیلو متری خانقین و ۳۳ کیلومتری سرپل ذهاب و در خاک عراق به ثبت رسیده است.

 

نظر شما