شناسهٔ خبر: 60163017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت ۵ هزار والیبالیست سازمان‌یافته در همدان/ رشد چشمگیر والیبال

معاون توسعه امور قهرمانی ورزش و جوانان استان همدان گفت: والیبال همدان با برخورداری از ۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته، ظرف چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی ضمیری‌کامل ظهر امروز در مجمع سالیانه هیات والیبال اظهار کرد: این نخستین مجمع عمومی و سالیانه یک هیات ورزشی در سال جدید است که براساس آئین‌نامه جدید هیات‌های ورزشی برای بررسی عملکرد فنی و مالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه والیبال همدان از دیرباز افتخارات زیادی کسب کرده و اعضای زیادی در تیم‌های ملی داشته، افزود: این رشته در رده‌های سنی مختلف ظرف چند سال اخیر عضو تیم ملی داشته و با اعزام به رویدادهای جهانی و آسیایی و افتخارآفرینی آرمین تشکری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، نشان داده حرف برای گفتن دارد.

معاون توسعه امور قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه وضعیت این رشته در همدان رو به رشد بوده، تصریح کرد: قدم‌های رو به توسعه‌ای در والیبال همدان برداشته شده که جای تقدیر دارد و کسب رتبه دوم در بین هیات‌های ورزشی استان دلیلی بر این ادعاست.

وی با بیان اینکه در بحث همگانی، اداره ورزش نگاه خاصی به والیبال دارد گفت: از لحاظ ورزشکاران سازمان یافته با برخورداری از بیش از ۵ هزار ورزشکار، والیبال جزو پنج هیات برتر استان است و همین موضوع باعث شده این رشته با رشد خوبی مواجه باشد.

ضمیری‌کامل عنوان کرد: والیبال محبوبیت بالایی در بین آحاد جامعه دارد و افرادی که در این ورزش فعالیت دارند، از نظر منش پهلوانی و فرهنگ جوانمردی هم نمونه هستند.

رئیس هیات والیبال استان همدان نیز در این مجمع گفت: والیبال در تمام شهرستان‌ها پویا شده و با برگزاری لیگ و مسابقات مختلف امروز در سراسر استان با نشاط خاصی دنبال می‌شود.

حمید بادامی‌نجات اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع امروز ورزش، جذب منابع مالی به شمار می‌رود و جای خوشحالی است که در یک سال گذشته توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم که البته فدراسیون هم در این حوزه کمک شایانی به استان‌ها کرد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در همدان هیچ رده‌ای نبوده که مسابقه برگزار نکنیم افزود: در حال حاضر شهرستان‌ها در تمام رده‌ها فعال هستند و برگزاری مسابقات لیگ در استان کمک کرد تا ظرفیت‌ها در سراسر استان پویا شوند.

رئیس هیات والیبال همدان اضافه کرد: در استانی مثل همدان که صنایع بزرگ ندارد، تیمداری توسط هیات کاری سخت است و حضور در این عرصه توسط بخش خصوصی عین ایثار است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیات والیبال ‌وظیفه خود دانست با جذب اسپانسر در تقویت تیم‌های دسته اولی بانوان و آقایان همدان تلاش کند تاکید کرد: ویترین ورزش تیمداری در رده‌های بالاست، هیات در عرصه تیمداری حرفه‌ای وظیفه ندارد اما امیدواریم با ورود بخش خصوصی بتوانیم در لیگ‌های معتبر تیمداری کنیم. 

بادامی‌نجات با بیان اینکه همدان در والیبال ساحلی برخلاف ظرفیت‌های زیاد خیلی مطرح نبود، عنوان کرد: سال گذشته با کمک شهرداری زمین ساحلی در یکی از پارک‌های شهر را ایجاد کردیم و امسال ماسه استاندارد برای این زمین تهیه خواهیم کرد تا وضعیت بهتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ خیز برداشتیم همدان را به عنوان قطب والیبال برفی کشور معرفی کنیم که شیوع کرونا مانع کار شد، اما سال قبل با برگزاری مسابقات دستجات آزاد کشور برای نخستین بار در کشور این هدف را با جدیت دنبال کردیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

نظر شما