ایلان ماسک رسماً اعلام کرد لیندا یاکارینو مدیرعامل جدید شبکه اجتماعی توییتر خواهد شد.
لیندا یاکارینو مدیر تبلیغات جهانی NBCUniversal بوده است و در این جایگاه بیش از دو هزار کارمند را مدیریت میکرده است. او یک دهه گذشته را با این کمپانی بزرگ همکاری داشته است.
ماسک از زمان خریدن توییتر تا امروز با اقدامات جنجالی گوناگون مدام در صدر اخبار رسانههای اجتماعی بوده است. یکی از جنجالیترین کارهای ماسک پولی کردن تیک آبی توییتر و تعدیل گسترده کارکنان این شبکه اجتماعی بود.
او به بیبیسی گفته بود که ۸۰ درصد کارکنان توییتر را تعدیل کرده است و چیزی حدود ۱۰۰۰ کارمند در این رسانه مشهور مشغول به کار ماندهاند.
انتخاب یاکارینو و پیشینه او در تبلیغات به ویژه از نظر تعداد تبلیغکنندگانی که توییتر از زمان تصدی ماسک از دست داده است بسیار مهم است. از زمانی که ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار، فروش تبلیغات این شرکت کاهش یافته است.
در حالی که یاکارینو زمام امور توییتر را به دست می گیرد، کارشناسان نگرانی هایی را در مورد میزان قدرت واقعی او در توییتر در حالی که در کنار رئیس تسلا و اسپیس ایکس کار میکند، مطرح کردهاند.
∎