شناسهٔ خبر: 60142154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

غزه| تداوم حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی؛ سربازان ذخیره ص...

اقتصاد ایران: در حالی رژیم موقت صهیونیستی سربازان ذخیره خود را فرا خوانده‌ است که حملات راکتی گروههای مقاومت به شهرکهای صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تجاوز وحشیانه رژیم موقت صهیونیستی، امروز پنجشنبه، برای سومین روز متوالی  ادامه دارد؛ به نحوی که صهیونیستها در حال هدف قرار دادن مواضع مقاومت در نوار غزه هستند. مقاومت فلسطین نیز در دومین روز تجاوز صهیونیست‌ها، پاسخ موشکی و راکتی خود علیه صهیونیست‌ها را آغاز کردند و تا به این لحظه ادامه دارد.

 ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد.

همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی در بامداد پنجشنبه و ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در خان‌یونس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد سه‌شنبه، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

در مقابل رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کرد که در نخستین روز پاسخ مقاومت به این تجاوز، دست‌کم ۵۰۰ راکت و موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک شده و خسارات زیادی به بارآورده است.

حملات راکتی نیروهای مقاومت، بعد از ظهر امروز بار دیگر شدت گرفته است و منابع فلسطینی گزارش دادند که این حملات، ساحل عسقلان واقع در فلسطین اشغالی و شهرک «نتیف هعسراه» را هدف قرار داده است. در پی این حملات، آژیرهای خطر، مجددا در شهرکهای صهیونیستی از جمله ناحل غوز و منطقه کرم ابوسالم به صدا درآمده است. منابع فلسطینی می‌گویند که از صبح امروز، بیش از ۵۰ خمپاره به سمت کرم ابوسالم شلیک شده است.

گزارشهای رسانه‌ای اسرائیلی از آسیب دیدن یک مرکز نظامی حساس در کرم ابوسالم خبر می‌دهند. وب سایت عبری «حدشوت حموت» خبر داد که در جریان این حملات خمپاره‌ای، چند نفر از نظامیان صهیونیست، زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه نکرد.

 

 

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نظامیان این رژیم، شماری از سربازان ذخیره خود را فراخوانده‌اند و در هفت کیلومتری نوار غزه، مستقر کرده‌اند. این در حالی است که برخی از منابع عبری خبر می‌دهند که بُرد موشکهای شلیک شده مقاومت، افزایش یافته است.

در کنار حملات نیروهای مقاومت، نظامیان صهیونیست هم اراضی کشاورزی را در بیت حانون واقع در شمال غزه بمباران کردند.

 

 

 

حماس: اسرائیل قادر به توقف مقاومت نیست

در کنار این حملات، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که دشمن صهیونیستی علی غالی فرمانده یگانهای موشکی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد تا از شلیک موشک جلوگیری کند.

رضوان به شبکه خبری المسیره گفت: به دشمن می‌گوییم که این جنایات، مسیر مقاومت را متوقف نکرده و ابهت ما را در هم نمی‌شکند. مقاومت برای پاسخ به جنایات دشمن، ادامه دارد. ما بر وحدت مقاومت و میادین نبرد تأکید داریم. ما به مسیر شهادت و مقاومت ادامه می‌دهیم تا اسرائیل، تجاوز به ملت فلسطین را متوقف کند.

حمله رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش، با یک موشک، یک منزل را در منطقه «بنی سهیلا» واقع در شرق خان یونس (جنوب نوار غزه) هدف قرار داده است. تا کنون مشخص نیست منزل هدف قرار گرفته، متعلق به چه کسی است. منابع فلسطینی از زخمی شدن چند شهروند در این حمله خبر می‌دهند.

 

در حال تکمیل...

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما