شناسهٔ خبر: 60141122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تولید سالانه 850 دستگاه ماشین‌آلات در هپکو هدفگذاری شد / دانش و نیاز باشد اما تولید نباشد یک جای کار لنگ می‌زند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و بازدید از این شرکت، صحبت از تولید 250 دستگاه ماشین‌آلات در سال بود، اما در سال جاری هدفگذاری این شرکت روی 800 تا 850 دستگاه ماشین‌آلات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه دانش فنی شرکت هپکو مطلوب است، امید می‌رود این کارخانه بتواند نیاز بالای کشور به ماشین‌آلات سنگین را تأمین کند.

وی با بیان اینکه تلاش هپکو برای رسیدن به ظرفیت اسمی خود امری ضروری است، ادامه داد: همکاران در حوزه این وزارتخانه، گلوگاه‌ها را شناسایی و برطرف کردند و با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها به ویژه صنایع معدنی، امید است شرکت هپکو بخش زیادی از نیاز کشور را تأمین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هنگامی که دانش و نیاز وجود داشته باشد اما تولید در کار نباشد یک جای کار لنگ می‌زند، اظهار داشت: باید از دانش دانشمندان استفاده شود، اگر از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده شود، وابستگی این صنعت به واردات در سنوات آینده می‌تواند به صفر خواهد رسید.

مرتضوی تصریح کرد: شرکت هپکو یکی از افتخارات صنعت تولید به ویژه صنایع ماشین‌سازی کشور بود که به لحاظ بی‌تدبیری‌های دهه 90 قدری با مشکلات مالی همراه شد و به ناچار و به دلیل مطالبات اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است. 

نظر شما