شناسهٔ خبر: 60134701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه:

حق حیات یک حق بنیادین و غیرقابل تعلیق است

حجت الاسلام مصدق گفت: در اسناد حقوق بشری حق حیات یک حق بنیادین و غیرقابل تعلیق است و با مراجعه به آموزه‌های دینی متوجه در می یابیم که قتل یک انسان مساوی با کشتن همه انسان‌ها و نجات یک انسان برابر با نجات همه انسان ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام محمد مصدق امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در گرگان گفت: برگزاری این کنگره با زبان علمی، تحقیق و آموزش، تضادهای رفتاری آمریکا در خصوص حقوق انسان‌ها را روشن می کند.

 

معاون اول قوه قضائیه افزود: در کنار برگزاری این کنفرانس، نشست‌های علمی با موضوع خاستگاه و مبانی حقوق بشر اسلامی لازم است و بسیاری از مفاهیم  امروز در اسناد بین‌المللی حقوق بشر از ۱۴۰۰ سال قبل در آموزه‌های اسلامی وجود داشته است.

 

وی ادامه داد: در اسناد حقوق بشری حق حیات یک حق بنیادین و غیرقابل تعلیق است و با مراجعه به آموزه‌های دینی متوجه در می یابیم که قتل یک انسان مساوی با کشتن همه انسان‌ها و نجات یک انسان برابر با نجات همه انسان ها است.

 

حجت الاسلام مصدق با اشاره به حقوق بشر آمریکایی و حمایت از تجزیه طلبی و اشغالگری، گفت: آمریکا از یک طرف خود را حامی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها دانسته و از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌کند در صورتی که این حق را برای ملت فلسطین نادیده گرفته است.

 

وی افزود: اصل تعیین سرنوشت یک حق ذاتی است و در قانون اساسی ایران حق مردم در تعیین سرنوشت خود پذیرفته شده است.

 

معاون اول قوه قضائیه اظهارداشت: تجزیه طلبی فاقد هرگونه مبانی حقوقی در برابر اصل تمامیت ارضی کشورها است و مقاومت در برابر اشغال خارجی یکی از مسائلی است که حقوق بین الملل حق تعیین سرنوشت ملت را به رسمیت می شناسد.

 

وی با اشاره به آغاز محاکمه عاملان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری وزارت عدلیه عراق، اظهارامیدواری کرد: با برگزاری این کنفرانس اعلام شود که هیچ کشوری با زورگویی حق قیم لودن و تعیین کننده سرنوشت سایر ملل را ندارد.

 

 

 

پایان پیام/83

نظر شما