شناسهٔ خبر: 60116834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

صادرات تولیدات ارزش‌افزای ذوب آهن اصفهان به ۲۵ کشور دنیا

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد تولیدات ارزش افزای ذوب‌آهن اصفهان صادر می‌شود که این صادرات به‌ ۲۵ کشور دنیا انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان؛ مهدی کوهی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در افتتاحیه این نمایشگاه بر تولید و گسترش صادرات در همه زمینه‌ها به جهت ارزآوری، اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان با توجه به بررسی‌هایی که در کشورهای هدف صادراتی خود انجام داده ، در برنامه تولید ، محصولات ارزش افزا را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد تولیدات ارزش افزای ذوب‌آهن اصفهان صادر می‌شود که این صادرات به‌ ۲۵ کشور دنیا انجام می‌شود.

کوهی گفت: بعد از سه سال وقفه در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به دلیل کرونا،امسال این نمایشگاه به شکل باشکوهی در حال برگزاری است و حدود ۶ هزار شرکت تولیدی و دانش‌بنیان در آن حضور دارند.

۸۵ درصد مواد اولیه ذوب‌آهن از داخل تأمین می‌شود

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: اولویت اصلی ذوب‌آهن اصفهان، تولید و عرضه محصولات ارزش افزا برای تأمین نیاز بازار داخل و صادرات این محصولات برای تأمین ارز است.

محمدجعفر صالحی در خصوص تأمین مواد اولیه موردنیاز این مجتمع عظیم صنعتی گفت: ۸۵ درصد مواد اولیه این شرکت ازجمله سنگ‌آهن و زغال‌سنگ از داخل تأمین می‌شود.

وی افزود: نیاز اساسی این شرکت تأمین پایدار مواد اولیه است و ازاین‌جهت از مسئولین انتظار حمایت داریم تا در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است ، بتوانیم نقش خود را در تحقق آن به‌خوبی ایفا نماییم .

صالحی، حضور ذوب‌آهن در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را سودمند دانست و گفت: هرچند این شرکت بزرگ و پیشگام صنعت فولاد ایران در سطح ملی و جهانی شناخته‌شده است اما برای ارتباط و تعامل بیشتر با سایر شرکت‌ها ، صادرکنندگان و خریداران و معرفی محصولات جدید حضور در این نمایشگاه بسیار ضروری است.

46

نظر شما