شناسهٔ خبر: 60110998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسئول مرگ ۴۳ درصد تصادفی‌ها در بیمارستان کیست؟

در کنار مسئله "ناایمن بودن خودروهای تولید داخل" که یکی از عوامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده‌ای است، ۴۳ درصد تصادفی‌ها نیز در بیمارستان‌ها جان خود را به دلیل مجهز نبودن برخی از بیمارستان ها به بخش "تروما" از دست می‌دهند!

صاحب‌خبر -

یکی از مواردی که پلیس راهور درباره آن بارها متذکر شده، مجهز نبودن برخی بیمارستان ها به بخش "تروما" است. تروما به بخشی از بیمارستان‌ها گفته می‌شود که به بیماران اورژانسی یا تصادفی خدماتی در راستای تشخیص اولیه و صحیح بیماری یا آسیب وارده ارائه داده می‌شود.

همین عامل موجب شده که درصد قابل توجهی از افراد سانحه دیده در تصادفات جاده‌ای پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند!

سردار هادیانفر گفت: 43 درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی بیمارستان‌ها به بخش "تروما" مجهز نیستند!

گزارش‌های ماموران بیمه نیز این موضوع را تایید کرده است. به گفته آن ها، بیشتر تصادفی‌ها در بیمارستان، به دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (تشخیص ندادن این موضوع توسط بیمارستان)، جان خود را از دست می‌دهند.

بی توجهی به «تکمیل و بروزرسانی تجهیزات بیمارستانی توسط وزارت بهداشت» به ویژه در بخش مربوط به تروما در حالی است که به گفته سردار هادیانفر، وزارت بهداشت سالانه 10 هزار میلیارد تومان بابت رسیدگی به مصدومان تصادفات دریافت می‌کند تا بهترین خدمات را بدون دریافت هزینه به آن ها ارائه دهد.

لازم به ذکراست بخش عمده‌ای از فوتی‌های تصادف، در صحنه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند؛ آمارها نشان می‌دهد 51 درصد فوتی‌ها در صحنه و 6 درصد حین انتقال مصدوم به بیمارستان و 43 درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

نظر شما