شناسهٔ خبر: 60104523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

انتشار اسامی دریافت‌کنندگان خودرو، اعتماد را به مجلس باز می‌گرداند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است که انتشار شفاف اسامی دریافت‌کنندگان خودرو، مانع ظلم به سایر نمایندگان در انتخابات پیش رو می‌شود و اعتماد مردم را به مجلس بازمی‌گرداند.

صاحب‌خبر -

احمد بخشایش اردستانی سیاست‌مدار و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، اظهار کرد: حواشی اخیر پیرامون واگذاری خودرو به برخی از نمایندگان، زیبنده مجلس انقلابی نیست. خانه ملت و نماینده‌ها باید با دور نگه داشتن حواشی از خود و با ذهنی آرام به حل مشکلات اقتصادی، تورم و معضل بیکاری که وظیفه اصلی آن‌ها است، بپردازند.

کدام نمایندگان مجلس دریافت خودرو شاسی‌بلند را تکذیب نکرده‌اند + اسامی

وی افزود: قیمت یک خودرو در برابر هزینه‌های مختلفی که برای نمایندگان می‌شود، ناچیز است. مجلس شورای اسلامی باید با انتشار شفاف اسامی دریافت‌کنندگان خودرو، مانع ظلم به سایر نمایندگان در انتخابات پیش رو شود. در این صورت ماجرای واگذاری خودورها و علنی شدن آن خارج از لطف هم نبوده است.

اردستانی خاطرنشان کرد: اظهارات نمایندگان مجلس، مدیران دولت و قوه قضائیه برای پاسخ به ماجرای اخیر و شکل‌گیری روندی که خود آن‌ها یکدیگر را شفاف می‌کنند، نشان داد که شفافیت وقتی معنا پیدا می‌کند که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن باشند. صرفا وجود شفافیت در یک دستگاه اکتفا نمی‌کند و تاثیری در کارآمدسازی همه بخش‌ها ندارد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس وضعیت فعلی اقتصاد کشور در شکل‌گیری این حواشی را بی‌تاثیر ندانست و  بیان کرد: معتقدم اگر ارزش پول ملی جایگاه بهتری داشت و تفاوتی میان قیمت بازار و ارز دولتی وجود نداشت، امروز این حساسیت‌ها بعد از علنی‌شدن شائبه خودروهای  اهدایی به وجود نمی‌آمد و شاهد بهم ریختن بنیان‌های اخلاقی و فرصت‌طلبی‌های یک عده نبودیم.

به گفته وی، بهتر است مجلس با ارائه اسامی دریافت کنندگان خودرو، اعتماد مردم را به باقی نماینده‌ها برگرداند.

اردستانی در پایان تصریح کرد: مردم مجموعا علت مشکلات را تنها بعضی اقدامات یکی از مجلس یا دولت نمی‌دانند بلکه معضلات معیشتی و بی ارزشی پول ملی را ناشی از عملکرد حاکمیت می‌بینند. معتقدم این مسئله و موارد مشابه در انتخابات پیش رو، دو قطبی‌هایی را ایجاد خواهد کرد که هم بر مشارکت تاثیر سو دارد و هم سبب تغییر نمایندگان فعلی مجلس می‌شود.

خبرنگار: مریم حسنی

انتهای پیام/

نظر شما