شناسهٔ خبر: 60104194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه/ شهادت سه فرمانده جهاد اسلامی به همراه خانواده/ مشارکت 40 جنگنده در حملات/ حماس: اسرائیل بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد/ حزب الله: برای جهاد مصمم‌تر شدیم + تصاویر و ویدیو

صاحب‌خبر -

شفقنا- جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه چندین ساختمان مسکونی در غزه را بمباران کردند که در این جنایت 12 نفر از جمله سه فرمانده جهاد اسلامی و چندین زن و کودک به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در این حمله 20 نفر دیگر هم زخمی شدند و حال شماری از مجروحان هم وخیم اعلام شده است.

شهادت سه فرمانده جهاد اسلامی به همراه خانواده در غزه

شهید

رسانه های فلسطینی صبح امروز گزارش دادند که هواپیماهای ارتش اسرائیل اهدافی را در نوار غزه به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی بمباران کرده اند.

بنا به گفته این منابع، هدف ارتش اسرائیل ساختمان های غیر نظامی و همچنین اماکنی متعلق به جهاد اسلامی بود که در نتیجه حداقل ۱۰ تن شهید و تعدادی مجروح شدند. خبرهای اولیه حاکی است که سه تن از شهدا از فرماندهان جهاد اسلامی بوده اند که گویا یکی از این فرماندهان از فرماندهان برجسته جهاد اسلامی بوده است. این فرماندهان به همراه همسر و تعدادی از فرزندان خود به شهادت رسیده اند چرا که هیچگونه هشداری درباره این حملات صادر نشده بود.

اسامی فرماندهان «شهید شاکر الغنام، خلیل صلاح البهتینی و طارق محمد عزالدین» اعلام شده است.

همزمان، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر خبر داد که هواپیماهای ارتش اسرائیل چندین هدف در نوار غزه از جمله یک آپارتمان در شهر غزه و یک خانه در شهر الرفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

مراسم وداع با پیکر شهدای فلسطینی در نوار غزه 

مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در نوار غزه با حضور گسترده مردمی برگزار شد.

همسر «طارق محمد عزالدین» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین که بامداد امروز (سه‌شنبه)، در حمله بامدادی رژیم صهیونیستی مجروح شد، برای وداع با همسر و دو فرزندش در این مراسم حضور پیدا کرد.

  1. 168362821697415600
mp4
  1. 168362843569859900
mp4

مشارکت 40 جنگنده در حملات بامداد امروز به غزه

غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 40 جنگنده در حملات بامداد امروز به غزه و ترور فرماندهان جهاد اسلامی مشارکت داشتند.

سخنگوی ارتش گفته که رژیم صهیونیستی از ماه رمضان فرماندهان ترور شده را تحت نظر داشته است و آن‌ها افرادی بودند که مستقیم دستور حملات راکتی به اراضی اشغالی را می‌دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی قرار است ساعت 19 شامگاه امروز به وقت فلسطین در این باره تشکیل جلسه دهد.

منابع محلی جزئیات حملات بامداد امروز به غزه را اینگونه اعلام کردند:

بمباران منزل شهید جهاد غنام در شهر رفح که به شهادت 2 نفر و زخمی شدن 3 نفر دیگر منجر شد.

بمباران پایگاه مهاجر در غرب رفح با بیش از 31 موشک.

حمله به پایگاه حطین وابسته به گروهان های قدس در غرب خان یونس.

بمباران یک برج دیده بانی مقاومت در شهرک خزاعه در شرق خان یونس.

بمباران دو پایگاه گروهان های قدس در منطقه المطاحن و المغراقه در استان مرکزی.

بمباران واحد مسکونی شهید طارق عزالدین و دکتر جمال خصوان در یک مجتمع مسکونی بین المللی در شهر غزه که به شهادت آن ها و شماری از اعضای خانواده منجر شد.

بمباران منزل مسکونی شهید خلیل عماد البهتینی توسط جنگنده های اف 16 که به شهادت او و شماری دیگر انجامید.

کشته شدن یک شهروند روس به همراه همسر و پسرش در حملات اسرائیل به غزه

در حملات بامداد امروز(سه شنبه) رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک شهروند روسی به همراه همسر و فرزندش کشته شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، نماینده روسیه در نزد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: در حملات هوایی اسراییل به نوار غزه یک شهروند روسی به همراه همسر و پسرش کشته شدند.

جنایت اسرائیل واکنش‌ها و محکومیت‌های شدید منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

حزب‌الله: ترور رهبران مقاومت، امت اسلام را برای جهاد مصمم‌تر می‌کند

حزب‌الله: ترور رهبران مقاومت، امت اسلام را برای جهاد مصمم‌تر می‌کند

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت بامداد امروز سه‌شنبه صهیونیست‌ها در نوار غزه تاکید کرد که این اقدامات امت اسلامی را در برابر دشمن متحدتر و برای مقابله با اشغالگران مصمم تر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: حزب‌الله به مانند گروه‌های مقاومت، ملت‌های عربی و اسلامی و همه آزادگان و مردم شریف جهان در سوگ شهادت رهبران بزرگ جنبش جهاد اسلامی عزادار است.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ترور رهبران مقاومت، هوشیاری و وحدت امت عربی و اسلامی را افزایش می‌دهد و آن را مصمم‌تر می‌کند تا به انتخاب گزینه جهاد و مقاومت تا پیروزی کامل ادامه دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی به نوار غزه با هدف قرار دادن مجاهدین، زنان و کودکان، جنایت علیه بشریت است که در آن تمام معانی خیانت، تروریسم و ارعاب تجسم یافته است. این جنایت باید همه سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی، دولت‌ها و به اصطلاح وجدان جهانی را اتخاذ گام‌ها مناسب در مقابل این جنایت مداوم وا دارد.

حزب‌الله در پایان خاطرنشان کرد: ما همبستگی کامل خود را با برادرانمان در جنبش جهاد اسلامی و حمایت کامل و صریح خود را از همه گزینه‌ها و اقدامات رهبری جنبش و گروه‌های مقاومت برای بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

بیانیه حماس پیرامون حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به غزه

آشنایی با حماس - همشهری آنلاین

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله جنایتکارانه بامداد امروز دشمن صهیونیستی به غزه، شهادت شماری از فلسطینیان از جمله 3 نفر از فرماندهان مقاومت را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: شهادت فرماندهان مقاومت در غزه را تسلیت گفته و تاکید می کنیم که دشمن صهیونیستی بهای جنایات خود را خواهد داد و این جنایات هرگز عزم و اراده ملت فلسطین برای ادامه راه مقاومت را تضعیف نخواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با افتخار و مباهات و ایمان به ادامه راه مقاومت شهادت 3 فرمانده ارشد جهاد اسلامی یعنی شهید جهاد شاکر غنام، شهید خلیل صلاح البهتینی و شهید طارق محمد عزالدین و شماری دیگر از شهروندان فلسطینی که بیشتر آنان زن و کودک بودند، را به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی تسلیم می گوییم.

حماس تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت و پیامدهای خطرناک آن متوجه دشمن اشغالگر صهیونیستی است.

این جنبش بیان کرد: بار دیگر تاکید می کنیم که جنایات این رژیم علیه ساکنان غزه و کرانه باختری و قدس و مسجد الاقصی هرگز امنیت را برای آن به ارمغان نمی آورد و نمی تواند به اهداف شوم خود دست یابد و این رژیم بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

حماس تاکید کرد که این جنایات موجب وحدت هرچه بیشتر ملت فلسطین در داخل و خارج و اصرار بیشتر آنان بر ادامه مقاومت و پایبندی به حقوق و اصول ملی خود تا بیرون راندن کامل اشغالگران از این سرزمین خواهد شد.

ایران حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

کنعانیناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تهاجم تروریستی بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که به شهادت سه تن از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و شهادت و زخمی شدن دهها تن از مردم عادی از جمله تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی منجر شد را به شدت محکوم‌ کرد.

کنعانی ضمن تسلیت به خانواده های شهدا و گروه‌های مقاومت فلسطینی، از خداوند برای مجروحان این حملات شفای عاجل مسالت کرد.

وی این اقدام رژیم صهیونیستی را که در آستانه یوم النکبه انجام شد، نشانه‌ای از درماندگی و ضعف رژیم متجاوز در مقابل مقاومت قهرمانانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس علیه اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها و حرکتی با هدف انحراف افکار عمومی از وضعیت به شدت متزلزل و بحرانی داخلی رژیم دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: سکوت و بی تحرکی مجامع مسوول بین‌المللی و کشورهای غربی در مقابل تشدید اقدامات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در ماه‌های اخیر، مهم‌ترین عامل در گستاخی رژیم آپارتاید صهیونیستی در تداوم جنایات خود می‌باشد که به عنوان سابقه ای سیاه و شرم آور در عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر در تاریخ ثبت خواهد شد.

کنعانی بر ضرورت اقدام فوری، موثر، بازدارنده و هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف ماشین کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

هنیه: اسرائیل بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد

هنیهرئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که ترور فرماندهان مقاومت هرگز امنیت را برای دشمن صهیونیستی به ارمغان نمی‌آورد بلکه موجب تشدید مقاومت خواهد شد.

اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در محاسبات خود کاملا اشتباه کرد و بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

هنیه گفت که تنها مقاومت است که راهی را که به دشمن ضرباتی دردناک وارد خواهد کرد، مشخص می‌کند.
وی تاکید کرد که این جنایت کل ملت فلسطین را هدف قرار داده و مقاومت برای مقابله با آن متحد و یکپارچه است.

ابومرزوق: حمله به غزه به معنای دمیدن در آتش است

ابومرزوقعضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت وحشیانه دشمن صهیونیستی در غزه و ترور فرماندهان ارشد گروهان های قدس، موجب دمیده شدن بیشتر در آتش درگیری در اراضی اشغالی خواهد شد.

موسی ابومرزوق ضمن تسلیت شهادت شهروندان فلسطینی و دلاورمردان مقاومت در حملات امروز به غزه، تاکید کرد که خون شهدا راه آزادسازی فلسطین را هموار خواهد کرد و ترور آن ها دلیلی بر درستی راهی است که در مقابله با دشمن صهیونیستی در پیش گرفتند و پیام مقاومت جامع و یکپارچه خواهد بود.

ابومرزوق اشاره کرد که این حمله جنایتکارانه و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان فلسطینی خوی جنایتکارانه و وحشیانه دشمن صهیونیستی را نشان می دهد و ثابت می کند که این رژیم تمامی قوانین و معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد.

وی تاکید کرد که ما در برابر یک رژیم تروریست و جنایتکار قرار داریم که در بین کشورهای دنیا هیچ جایگاهی ندارد، بنابراین باید جامعه بین الملل این جنایت را محکوم کرده و برای پایان اشغالگری تلاش کند.

موسی ابومرزوق تاکید کرد که پاسخ حقیقی به این جنایت باید با تشدید مقاومت مسلحانه علیه دشمن صهیونیستی باشد.

هشدار اتاق مشترک مقاومت فلسطین به صهیونیست ها

مقاومتاتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شهادت شماری از شهروندان فلسطینی از جمله 3 نفر از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

اتاق مشترک مقاومت در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت بزدلانه را متوجه صهیونیست ها می‌دانیم و سران این رژیم که دست به چنین جنایتی زدند، باید آماده پرداخت بهایی سنگین باشند.

جهاد اسلامی: پاسخ به اسراییل طول نخواهد کشید

جنبش جهاد اسلامی فلسطین می گوید که این جنبش بر تداوم مسیر خود و انجام وظایف مقدس خود در امر مقاومت در برابر دشمن مصمم تر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، جهاد اسلامی در بیانیه ای اسراییل را مسئول کامل جنایت حملات هوایی اسراییل در غزه دانست و اعلام کرد: این جنایت همه مرزها را پشت سر گذاشت و نقض آتش بس بود.

در این بیانیه امده است: پاسخ فلسطین به این جنایت هولناک دیری نخواهد پایید و سرایا القدس و مقاومت هرگز در برابر این خون های پاک کوتاهی نخواهند کرد.

خالد مشعل: مقاومت به ترور فرماندهان خود قاطعانه پاسخ می‌دهد

رئیس جنبش حماس در خارج ضمن محکوم کردن جنایت بامداد امروز صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد که این جنایت پاسخ قاطعانه مقاومت را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری العهد، «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج تاکید کرد که جنایت ترور رهبران شهید پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت متحد را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: وحدت گروه‌های مقاومت در بزرگترین شکل خود در میدان نبرد تجلی می‌یابد.

مشعل در ادامه از گروه‌های مقاومت در سراسر جغرافیای فلسطین و در خارج از آن خواست که به حالت آماده باش درآمده تا بدون توقف به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی پاسخ دهند.

در همین حال، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس تاکید کرد که جنایت فجیع اشغالگران بیانگر تجاوزی وحشیانه علیه مردم ما است و بی پاسخ نخواهد بود و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر متحد است.

وی گفت که مقاومت فلسطین در حال مطالعه و بررسی راههای پاسخگویی به این جنایت صهیونیست‌ها است.

نظر شما