شناسهٔ خبر: 60097936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تئاتر شام آخر اثر کارگران جوان سبزواری به روی صحنه رفت

نمایش "شام آخر" اثر رئالیستی مصطفی لعلیان از هنرمندان سبزواری در پلاتو ایوان شمس، واقع در مجتمع شمس آرا این شهر به روی صحنه رفته است.

صاحب‌خبر -

مصطفی لعلیان کارگردان و نویسنده این نمایش در گفت‌وگو با ایلنا گفت: این اثر حاصل پردازش چندین باره نویسنده و بدون اقتباس از آثار بزرگ ادبی، با بداهه پردازی بازیگران مجموعه به اجرا در آمده است که در متن با اشارات غیر مستقیم به نوعی به لیرشاه شکسپیر یا داستان های هزار و یک شب و شخصیت شهرزاد نزدیک است.

وی در خصوص هزینه قابل توجه اجرای این نمایش و حمایت بخش خصوصی نیز اظهار داشت: با اینکه هنر تئاتر در سبزوار به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود اما کمبود و فقر سالن‌های حرفه‌ای نمایش در شهرستان باعث شده که هنرمندان برای اجرا چاره‌ای به جز متحمل شدن هزینه‌های سنگین به منظور تمرین و اجرا در سالن‌های خصوصی نداشته باشند. 

این کارگردان هنری با اشاره به هزینه‌های بالای تولیدات هنری در شهرستان سبزوار ادامه داد: هزینه تولیدات نمایشی و تأتر در سبزوار گاها به علت نبود اسپانسرهای دولتی و حساسیت هنرمندان در خلق آثار نمایشی فاخر، باعث شده که حتی نسبت به پایتخت نیز روند افزایشی داشته باشد. 

لعلیان با ذکر اینکه تلاش شده که در نمایش شام آخر داستانی جدید و به دور از فضایی اقتباس گونه خلق شود نیز تصریح کرد: جریان هنر مدرن به گونه‌ای در این نمایش استفاده شده که به دور از هرگونه اقتباس و یا وابستگی باشد و حتی با وجود هزینه تمرینات و اجرا در سالن خصوصی، حمایت بخش غیر دولتی و... نیز نخواستیم که نمایشی جز اثری فاخر که در شأن مردم هنردوست سبزوار باشد را به روی صحنه ببریم. 

اجرای تئاتر شام آخر از ١٢ اردیبهشت ماه آغاز و تا ٢٨ اردیبهشت در مجتمع شمس آرا شهرستان سبزوار ادامه دارد.

نظر شما