شناسهٔ خبر: 60095130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعزام گروهی از پزشکان ترکمن به افغانستان

گروهی از متخصصان وزارت بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان در چارچوب یک ماموریت بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های پزشکی و مشورتی به مردم افغانستان به این کشور سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به دستور «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان گروهی از پزشکان ترکمن در چارچوب یک ماموریت بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های پزشکی و مشورتی به مردم افغانستان، به این کشور سفر می‌کنند.

بر اساس این فرمان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و صنعت پزشکی به همراه وزارتخانه و ادارات ذیربط ترکمنستان موظف شده‌اند تا طبق روال تعیین‌شده، گروهی از پزشکان را به منظور ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای در زایشگاه شهر «تورغندی» ولایت «هرات» افغانستان اعزام کنند.

بنابر دستور دیگر رئیس جمهور این کشور به طرف افغان همچنین دارو و تجهیزات پزشکی، کالا و محصولات غذایی به عنوان کمک بشردوستانه ارائه می‌شود.

پیش از این، سرکنسولگری ترکمنستان در ولایت هرات افغانستان در چارچوب یک اقدام بشردوستانه ساختمان این زایشگاه را به صورت کامل بازسازی و تعمیر کرد.

زایشگاه شهر تورغندی ولایت هرات در سال 2016 میلادی در چارچوب یک اقدام بشردوستانه توسط ترکمنستان احداث و در اختیار طرف افغان قرار داده شده بود.

پایان پیام/ح

نظر شما