شناسهٔ خبر: 60094173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موافقت مجلس با تقاضای دوفوریت اصلاح قانون تأمین قیر رایگان

صاحب‌خبر -
موافقت مجلس با تقاضای دوفوریت اصلاح قانون تأمین قیر رایگان
خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دوفوریت اصلاح قانون بودجه برای تأمین قیر رایگان موافقت کردند.
به گزارش سرویس سیاسی آریا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به تقاضای دو فوریت طرح اصلاح بند ک تبصره (1) قانون بودجه سال 1402 کل کشور با 180 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
سیدکاظم دلخوش اباتری به عنوان متقاضی دو فوریت اصلاح این بند از قانون بودجه 1402 گفت: اعتقاد ما بر این بود که مصوبه سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه اجرایی خواهد شد اما مصوبه سازمان برای شهرها و روستاها، همچنین راه‌های اصلی آسفالت و قیر نمی‌شود از این رو خواستار مصوبه مجلس هستیم.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون 20 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان در نظر گرفته شد که یا باید نقداً پرداخت شود یا بر اساس بند (ب) و (ی) قانون بودجه 1402 صورت گیرد. با این شرایط قیمت قیر در سال جدید در هر تن 20 میلیون تومان خواهد شد، با اصلاح بند (ک) و مقداری ویرایش 20 هزار میلیارد برای قیر در نظر گرفته شده است که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.
دلخوش تأکید کرد: اصلاح بند (ک) برای کشور قیر و آسفالت می‌شود و مازاد آن در اختیار پالایشگاه شرکت ملی نفت ایران وجود دارد.

نظر شما