شناسهٔ خبر: 60093681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خلیج فارس خطرآفرین می‌شود

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: باتوجه به وزش باد‌های شدید جنوبی از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه، نسبت به تردد‌های دریایی در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به وزش باد‌های شدید جنوبی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه، نسبت به تردد‌های دریایی در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داده می‌شود.

وی افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا در خلیج فارس به ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. بنابراین در این مدت نسبت به تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار سطح نارنجی داده می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه داشت: با این شرایط انتظار می‌رود مردم و مسؤولان تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی را بیندیشند.در این راستا مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با شماره تلفن ۱۵۵۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هرگونه اضطرار دریایی است.

 

نظر شما