شناسهٔ خبر: 60093022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور/کاهش نسبی دما فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها طی امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت و روزهای آتی پرداخت و گفت: از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، به تدریج استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، استان مرکزی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب استان‌های سمنان و اصفهان و غرب سواحل دریای خزر بارش باران همراه بارعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: امروز بخش‌هایی در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، قم و کهگیلویه و بویر احمد، رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد و فردا این بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکز و شرق کشور تا روز شنبه ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: از نظر دمایی روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده اما روز پنجشنبه مجددا افزایش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود.

رفیعی از وزش باد نسبتا شدید خبر داد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق غرب و جنوب غرب، شرق و شمال شرق و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و روز پنجشنبه همین شرایط برای شرق و شمال شرق ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آب‌های دریای خزر مواج و روز چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز گاهی مواقع رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد داشت و بیشینه دما ۲۹ و کمینه دما هم ۲۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما