شناسهٔ خبر: 60082536 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

ترغیب سرویس گیرندگان به استفاده از فیبرنوری با جایگزینی شبکه مسی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

در جلسه کنترل پروژه فیبر نوری با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان طرح جایگزینی شبکه کابل مسی با فیبرنوری در سپاهانشهر اصفهان برای ترغیب سرویس گیرندگان بررسی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، اسماعیل قربانی، مدیر مخابرات منطقه  اصفهان با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح جایگزینی شبکه کابل مسی با فیبرنوری در محله سپاهانشهر اصفهان با 22 هزار مشترک را ارائه کرد.
جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان ضمن بیان اینکه در مجموع 128.441 خانوار استان تحت پوشش شبکه فیبر قرار گرفته‌اند که از بین این تعداد خانوار 32.617 خانوار به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند گفت: تنها 25 درصد از جمعیت مناطق تحت پوشش فیبرنوری در استان از این تکنولوژی استفاده می¬کنند.
وی در ادامه افزود برای ترغیب سرویس گیرندگان به استفاده از فیبرنوری می بایست علاوه بر تلاش برای ایجاد محتوی، از تغییر کلی تکنولوژی شبکه مسی به فیبرنوری به صورت پایلوت و بدون هزینه کرد اضافه سرویس گیرندگان استفاده کرد.
مطلب زاده تصریح کرد: اجرای طرح پایلوت جایگزینی شبکه مسی سپاهانشهر به فیبرنوری، علارغم اینکه برای هر سرویس گیرنده حدود 5 میلیون تومان هزینه می شود، برای مشترکان بدون هزینه خواهد بود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن بیان اینکه تکنولوژی فیبر نوری کمترین میزان نویز و تاخیر را دارد گفت: سرعت دانلود اینترنت بر بستر فیبر نوری یک گیگا بیت بر ثانیه (128 مگا بیت برثانیه) است و این سرعت برای  VDSL، 6.5 مگا بیت بر ثانیه و ADSL2+، 2 مگا بیت بر ثانیه است.
وی در آخر گفت: امیدواریم به زودی شاهد برقراری شبکه ارتباطی پر سرعت و با کیفیت در دسترس مشترکین و کسب و کارهای استان باشیم.

نظر شما