شناسهٔ خبر: 60067656 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کنعانی در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپا: در مقابله با تروریسم مصمم هستیم

صاحب‌خبر -

 

سرویس سیاسی ـ
اتحادیه اروپا و دولت‌های اروپایی که به همراه آمریکا، از رژیم تروریست صهیونیستی تا داعش و النصره و سازمان تروریستی منافقین را زیر پرچم خود دارند، به اعدام «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ معترض شدند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مداخله‌جویی‌های اروپایی‌ها و اعتراض دولت‌های غربی به اعدام «حبیب فرج‌الله چعب»، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهد آمد.
وی ضمن تقبیح رویکرد مخرب ناقضان حقوق بشر گفت: مدعیان اروپایی اگر عزم و اراده جدی برای فاصله گرفتن از مقابله با تروریسم و ‌اشکال مختلف آن ندارند، حداقل با مواضع حمایتی خود از تروریست‌ها، تشدید‌کننده رنج‌های خانواده‌های قربانیان نباشند.
روز شنبه حکم اعدام «حبیب فرج‌الله چعب»، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، به اجرا درآمد.
این تروریست معدوم، چندین عملیات تروریستی را در ایران اجرا و طراحی و از این طریق تعدادی از افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ایرانی را قربانی کرده بود.
اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشور‌های منطقه برعهده گرفت. در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک به سرکردگی حبیب اسیود، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شده‌اند.
حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز و کشتار بی‌رحمانه شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستانی، توسط عناصر همین گروهک تروریستی انجام شد که اعضای این گروهک تروریستی رسما مسئولیت آن را برعهده گرفتند.
بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی بر روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب‌گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن‌‌‌سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جدا‌‌سازی آن از ایران بوده است.
اعتراض حامیان گروهک‌های تجزیه‌طلب
به اعدام یک تروریست خون‌آشام
در این میان، اتحادیه اروپا، انگلیس و سوئد که به همراه آمریکا، از رژیم تروریست صهیونیستی تا داعش و النصره و سازمان تروریستی منافقین را زیر پرچم خود دارند، به اعدام این تروریست خون آشام معترض شدند.
اعتراض انگلیس
به اعدام تروریست تحت حمایت سوئد
به گزارش فارس، در ادامه واکنش‌های غرب به اعدام سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکةالنضال»، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس که کشورش سابقه حمایت از تروریست‌ها و مخالفت با اعدام جاسوسانی از قبیل «علیرضا اکبری» را دارد، در بیانیه خود علیه اعدام حبیب اسیود موضع‌گیری کرد.
جیمز کلورلی در این بیانیه تصریح کرد: «من از خبر اعدام حبیب چعب (تبعه) سوئدی-ایرانی دوتابعیتی از سوی رژیم ایران شوکه شدم. بریتانیا به شدت با حکم اعدام مخالف است. ما از رژیم (ایران) می‌خواهیم همین الان همه اعدام‌ها را متوقف کند.»
وزیر خارجه انگلیس در مخالفت با اعدام سرکرده گروهک تروریستی حرکةالنضال، از سوئد حمایت کرد و افزود: «ما به همکاری با سوئد و دیگر شرکا برای پاسخگو کردن این رژیم ادامه خواهیم داد.»
سوئد اعدام تروریست تحت حمایت خود را
محکوم کرد
وزارت خارجه سوئد شنبه (ششم مه، ۱۶ اردیبهشت) سرپرست سفارت ایران در این کشور را در اعتراض به اعدام سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ که تابعیت مضاعف (ایرانی-سوئدی) داشت، احضار کرد.
دولت‌های اروپایی
باید تاوان حمایت از گروه‌های تروریستی را پس دهند
تروریست‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب تحت حمایت دولت‌های اروپایی آزادانه فعالیت می‌کنند. صرف‌نظر از جنایات انگلیس (کودتا، ‌اشغالگری، غارت منابع ملت ایران) در قبل از انقلاب، مشارکت در راه‌اندازی فتنه سبز و حمایت از گروهک‌های تروریستی مثل ریگی و تندر، تا میزبانی رسانه‌های معاند، حمایت از تحریم‌های آمریکایی، همراهی با جریان ترور دانشمندان ایرانی، کارشکنی در اجرای برجام، توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق و... بخشی از سیاهه‌ خباثت‌ها و جنایات انگلیس علیه ملت ایران بوده است.
دولت‌های اروپایی باید تاوان حمایت از گروه‌های تروریستی که دائما مشغول شرارت علیه ایران اسلامی بوده‌اند را پس دهند.
گروهک تروریستی حرکةالنضال به سرکردگی فرج‌الله چعب عملیات‌های تروریستی مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد که از جمله آنها می‌توان به بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (سازمان برنامه و بودجه) خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهر‌‌سازی اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز-آبادان-ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز و حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در اهواز ‌اشاره کرد.
بمب‌گذاری در بانک سامان اهواز در سال ۸۴، حمله مسلحانه به تاسیسات پمپاژ آب در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸، ترور یکی از شهروندان در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸ و به رگبار بستن وی و به آتش کشیدن خودروی شخصی او از جمله دیگر اقدامات تروریستی است که این گروهک تروریستی به سرکردگی چعب مرتکب شده است.
آبان ماه ۱۳۹۹ حبیب فرج الله چعب توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور ترکیه دستگیر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما