شناسهٔ خبر: 60066859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه در طول هفته بسیج سازندگی /آبرسانی به400روستای آذربایجان غربی توسط بسیج جهاد سازندگی

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از اجرای ۱۲۰ برنامه در هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی حیرانی رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی از اجرای ۱۲۰ برنامه در طول هفته جاری به مناسبت هفته بسیج سازندگی خبر داد و اظهار داشت:به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج سازندگی ۱۲۰ برنامه در سراسر استان و با مشارکت گروه های جهادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان به دستور مقام معظم رهبری با هدف پر کردن خلاء ناشی از انحلال جهادسازندگی تاسیس شده است، ادامه داد: در این راستا ۴ هزار و ۳۰ گروه جهادی فعال در استان وجود دارد، که در اطلس جهادی ثبت شده‌اند.

وی به راه اندازی قرارگاه محله‌ای، منطقه‌ای و پهنه‌ای در شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: در زلزله خوی ۴۰۰ گروه جهادی شامل یک هزار و ۴۹۴ برادر و ۵۰ خواهر جهادگر در صحنه حاضر بودند و خدمات ارائه می دادند.

حیرانی از ایجاد ۱۱۰ کمپ اسکان اضطراری، راه اندازی ۱۲ آشپزخانه سیار، جابه جایی لوازم زندگی ۱ هزار و ۵۰۰ خانوار، آواربرداری در سه روستا، توزیع ۳ وعده غذایی بین زلزله زدگان خبر داد.

رئیس سازمان جهادسازندگی به احداث ۱۰۰ واحد مسکونی، ۱۰۰ مرمت اساسی منزل، ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی، بازسازی ۲۰ مدرسه، توزیع ۶۸۰ چادر، ۲ هزار و ۵۰۰ بخاری برقی، ۶۸ بخاری نفتی، ۳ هزار جفت کفش، ۵ سری جهیزیه، ۲ هزار و ۱۰۰ تخته پتو در خوی اشاره کرد.

وی از اجرای رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در استان با هدف اعزام گروه جهادی پزشکی و دامپزشکی در مناطق محروم استان اشاره کرد.

حیرانی با بیان اینکه لباس سبز سپاه لباس نوکری ما است عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی در تمام مواقع بحرانی و برای محرومیت زدایی در کنار مردم خواهد بود و جهادگران با تمام قوا آماده ارائه خدمات به هم میهنان خود است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته سازمان بسیج سازندگی ۳۶۰۰سری جهزیه برای اهدا به نو عروسان به ارزش ریالی ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفت و در حال حاضر ۱۰۰۰سری جهیزیه تهیه و ۳۰۰ سری واگذار و در آینده نزدیک ۷۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان واگذار می‌شود.

حیرانی گفت: در راستای جهاد آبرسانی با هدف بهرمندی از آب شرب به ۴۰۰ روستا طی فاز اول عملیات آبرسانی انجام شده و این روستا ها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار هستند.

پایان پیام/

نظر شما