شناسهٔ خبر: 60064752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لرستان در انتظار گرد و غبار، صاعقه و تگرگ

خرم آباد - ایرنا - هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح زرد نسبت به بروز پدیده گرد و غبار، تندبادهای لحظه ای، رگبار باران و احتمال بروز صاعقه و تگرگ هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان، بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان به رسانه ها اعلام کرد: دوشنبه هفته جاری، یک سامانه با توصیف « افزایش گرادیان فشاری» در استان فعال می شود که وزش باد شدید، رخداد تندبادهای لحظه ای و خیزش گردوخاک از مخاطرات آن است.

وی با بیان اینکه این سامانه اغلب نقاط استان را تا روز چهارشنبه در بر می گیرد اظهار داشت: سقوط اشیاء، خسارت به برخی سازه ها به ویژه سازه های سبک مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا پیش بینی می شود بنابراین تحکیم سازه های موقت از جمله سقف گلخانه ها، عدم توقف و پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، توقف فعالیت های کوهنوردی و در صورت بروز گردوخاک استفاده از ماسک برای گروه های حساس و بیماران، عدم تردد و فعالیت های ورزشی در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه، لازم و ضروری است.

مرادپور گفت: همچنین سامانه دوم نیز با حاکمیت شرایط ناپایدار از روز سه شنبه با ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ و صاعقه در استان فعال می شود و تا چهارشنبه فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: این سامانه اغلب نقاط استان به ویژه شمال و جنوب شرق را در بر می گیرد و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: عدم صعود به ارتفاعات به‌ویژه شمال و جنوب شرق استان با توجه به احتمال رخداد صاعقه، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، عدم توقف در حاشیه مسیل ها و خشکه رودها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما