شناسهٔ خبر: 60064036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روسیه خیال «واگنر« را درباره تامین مهمات راحت کرد

اقتصاد ایران: بعد از گلایه‌های اخیر رئیس گروه «واگنر» از مقامات نظامی روسیه و درخواست وی برای واگذاری مواضع در «باخموت» به نیروهای چچن، وی گفت قول دریافت مهمات و تسلیحات لازم را از ارتش روسیه برای ادامه عملیات دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر یکشنبه (هفتم مه) گفت قول دریافت مهمات بیشتر از ارتش روسیه را دریافت کرده است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، او بعد از صحبت‌های انتقادآمیزش درباره فرماندهان نظامی روسیه در میانه درگیری‌های «باخموت» که مرکز درگیری در ماه‌های اخیر بوده، گفت: آن‌ها قول دادند همه مهمات و تسلیحات مورد نیاز برای ادامه عملیات را به ما بدهند. 

او شنبه از مسکو خواست اجازه دهد مواضع خود در شهر باخموت را به «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن تحویل دهد. پریگوژین در نامه‌ای به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اشاره به واحدهای رزمی چچن گفت: از شما درخواست می‌کنم دستوری رزمی قبل از نیمه شب ۱۰ مه درباره انتقال مواضع صادر کنید. 

رئیس واگنر جمعه هم گفته بود نیروهایش ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) باخموت را به دلیل کمبود مهمات که او مقصرش را وزیر دفاع روسیه خوانده بود، ترک می‌کنند. وی با اشاره به کمبود مهمات برای نیروهایش در میدان جنگ هشدار داده بود ضد حملات ارتش اوکراین ممکن است برای روسیه به یک تراژدی تبدیل شود.

گروه واگنر از ماه‌ها پیش برای تصرف شهر باخموت در حال نبرد است و بنابر گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد این شهر هم اکنون در اختیار نیروهای آن است. 

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت  که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده اما نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

پایان پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما