شناسهٔ خبر: 60059360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار زرد بارندگی و ناپایداری جوی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه ضعیف بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت : از اواسط وقت سه شنبه ۱۹/۰۲/۱۴۰۲  تا اواسط وقت چهار شنبه ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ شاهد ورود سامانه ضعیف بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری در برخی مناطق استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود : این شرایط موجب بارش پراکنده گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در ارتفاعات شمالی و شرقی و شمال شرقی و مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خواهد شد.

وی گفت :  در این مدت لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال کاهش شعاع دید در جادهها، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز ، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست. 

سبزه زاری توصیه کرد : احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و
ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها در نظر گرفته شود.

نظر شما