شناسهٔ خبر: 60049671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتابی که معلم را سرباز خط مقدم می داند

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد، مجموعه‌ای از رهنمود‌های مقام معظم رهبری است که توسط سعید ابوالقاضی گردآوری شده است.

صاحب‌خبر -

سعید ابوالقاضی گردآورنده کتاب معلم باید در خط مقدم باشد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص این کتاب گفت: رهبر انقلاب در این سی سال و حتی در دوران قبل از انقلاب، بیانات مهمی درباره معلمان داشتند که هیچ گاه به صورت یک کتاب و یا رساله مکتوب نشده بود.

وی افزود: این مسئله انگیزه ای شد تا بیانات ایشان درباره معلمان آموزش و پرورش و همچنین مربیان تعلیم و تربیت در کتابی گردآوری شود و به عبارتی نقشه راه باشد.

ابوالقاضی این کتاب را حاصل پنج ماه پژوهش برشمرد و اظهار داشت: متون سخنرانی ها توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر منتشر شده است. من گزیده ای از این متون را برای کتاب انتخاب کردم.

وی در خصوص تاثیر این کتاب بر جامعه معلمان گفت: اگر معلم جایگاه خود را به خوبی بشناسد و بداند که دائما در حال عبادت است و انسان سازی می کند، با تمام وجود برای آموزش تلاش می کند اما در صورتی که این شغل را صرفا یک منبع درآمد بداند، برای بقیه ابعاد هم انرژی صرف نمی کند. لذا یک معلم باید به این باور برسد که می تواند آینده کشور را بسازد و افرادی مثل امام خمینی(ره) را پرورش دهد.

ابوالقاضی با اشاره به جامعه یک میلیونی معلمان در کشور تصریح کرد: کتابی که بعد از ۲۰ سال به عنوان سند راهبردی گردآوری شده باید تاکنون به بیش از ۴ هزار نسخه می‌رسید. انتظار میرود که آموزش و پرورش در تهیه این کتاب و تهیه یک مرجع خوب برای معلمانش کوشاتر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما