شناسهٔ خبر: 60046420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان:جامعه بین الملل، اسرائیل را برای توقف جنایاتش زیر فشار بگذارد

تهران-ایرنا- «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در واکنش به شهادت جوان ۲۰ ساله فلسطینی، با محکوم کردن این اقدام تروریستی از سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی خواست، رژیم صهیونیستی را برای توقف جنایت‌هایش زیر فشار بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، اشتیه افزود که تمام جنایت‌هایی که اسرائیل علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد به پرونده این رژیم که به دادگاه کیفری بین الملی دادگستری (لاهه) ارسال شده، افزوده خواهد شد.

«دیار عمری» جوان ۲۰ ساله فلسطینی روز شنبه توسط یک شهرک نشین صهیونیست در روستای «صندله» از توابع شهر ناصره در شمال فلسطین به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست صبح شنبه نیز در یورش به اردوگاه نور شمس در شرق شهر طولکرم در کرانه باختری رود اردن دو جوان ۲۲ ساله فلسطینی را به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: «سامر صلاح الشافعی» با شلیک گلوله به ناحیه گردن، سینه و شکم و «حمزه جمیل خریوش» از ناحیه سینه، گردن و پای چپ، در شهر طولکرم هدف گلوله نظامیان اشغالگر قدس قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، دیگر گروه های مقاومت نیز تاکید کردند که جنایت اشغالگران صهیونیست در اردوگاه طولکرم بی پاسخ نخواهد ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز شنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت شهادت عمری به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ملت قهرمان فلسطین هرگز اجازه نخواهند داد، جنایت اشغالگران بدون پاسخ بمانند ومقاومت خود را علیه این اقدامات تشدید خواهند کرد.

گردان‌های کتائب «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز پیش از این در بیانیه ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بهای سنگینی بابت جنایت امروز پرداخت خواهند کرد و پاسخی در خور ارزش این شهیدان و درد از دست دادنشان به اشغالگران وارد خواهد شد.

نظر شما