شناسهٔ خبر: 60025120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

برنامه پلیس برای مجازات‌ متخلفان حرفه‌ای رانندگی

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد بنا داریم برای آن دسته از رانندگان که در تخلف کردن حرفه‌ای شده‌اند از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم.

خبرگزاری تسنیم از قول سید کمال هادیانفر نوشت: دو هزار و ۵۰۰ راننده پرخطر عامل مرگ و میر ۱۵ هزار نفر و مجروحیت ۳۶۰ هزار نفر هستند. بر اساس تحلیل‌ها و گزارشات و بررسی قوانین کشورهای دیگه دریافته‌ایم که افزایش جرایم و البته مجازات‌های جایگزین بازدارندگی بالایی در تصادفات دارند. وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در امر تصادفات بد و ناگوار است و به همین دلیل باید در کنار اقدامات دیگری که در زمینه کاهش جانباختگان تصادفات انجام می‌شود قوانین هم اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهور به دستگاه‌های مربوطه و مجلس شورای اسلامی برنامه برای افزایش جریمه‌ها پیشنهاد داده است، گفت: افزایش جریمه برای این نیست که افراد بخواهند هزینه کنند یا بخواهیم از مردم پول بگیریم، بلکه این افزایش جریمه‌ها برای پیشگیری از حوادث است.

هادیانفر ادامه داد: با وزارت دادگستری، وزارت راه و وزارت کشور در مورد افرادی که در تخلف کردن حرفه‌ای شدن صحبت کرده‌ایم و قرار است تا برایشان مجازات‌های جایگزین تعریف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه برای افرادی که بدون تخلف رانندگی می‌کنند قرار است سیاست‌های تشویقی اعمال شود، گفت: در نظر داریم به ازای هر یک روزی که افراد بدون تخلف رانندگی می‌کنند برای آنها امتیازی در نظر بگیریم و در پایان سال بر اساس آن امتیازها از میزان جرایم و بدهی‌های این افراد کم کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما