شناسهٔ خبر: 60022945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برنامه های هفته هلال‌احمر اعلام شد

برنامه‌های هفته هلال‌احمر، از جمله اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت به نقاط محروم کشور و اهدای خون ۱۰۱ هزار داوطلب، اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مهم‌ترین برنامه‌های هفته هلال از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت و همچنین نامگذاری روزهای این هفته تشریح شد.

بر این اساس، ۱۶ اردیبهشت روز تکریم شهدا و خانواده ایثارگران / ایثارگران، الگوهای جاودان، ۱۷ اردیبهشت، روز جوانان هلال‌احمر / پیشگامان پیشرفت، صلح و امید و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر با عنوان جمعیت در عرصه بین‌الملل / خدمت بدون مرز (ازجمله حج) نامگذاری شده و اقدامات، برنامه‌ها و خدمات هلال‌احمر در این راستا خواهد بود.

۱۹ اردیبهشت، روز سازمان داوطلبان / خدمات داوطلبانه و توسعه مشارکت‌های اجتماع محور و ۲۰ اردیبهشت‌ هم روز امداد و نجات / فداکاری و همدلی نامگذاری شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲۱ اردیبهشت: روز بهداشت، درمان و توانبخشی و آموزش و پژوهش / ناجیان سلامت، آموزش همگانی و ارتقا خدمت و همچنین ۲۲ اردیبهشت نیز روز رشد تولید و ارتقای بهره‌وری است.

دیدار و تجلیل از مقام شامخ شهدا و برگزاری اردوهای جهادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و همچنین اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر در هفته آینده است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای اهدای خون ۱۰۱ هزار داوطلب هلال‌احمر و اجرای مانور امداد و نجات در ۱۴۰۲ منطقه کشور نیز با حضور تیم‌های دادرس و سحر انجام شده است.

همایش ۱۰۱ هزار نفری اعضای هلال‌احمر در سراسر کشور و نمایشگاه عکس مترو، تجدید میثاق اعضای هلال‌احمر با آرمان‌های امام راحل (ره)، مانور سراسری پناه‌گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال، دیدار با آیات عظام تقلید در قم و برگزاری همایش بین‌المللی مبلغان بشردوستی از مهمترین برنامه‌های هلال‌احمر در این هفته است که از ۱۶ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز می‌شود.

نظر شما