شناسهٔ خبر: 60016647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتانیاهو: ایران ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بیند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با گروهی از آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی گفته که ایران، اسرائیل را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه هنگام دیدار با گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند به تکرار ادعا‌های ضدایرانی پرداخت.

نتانیاهو که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است گفت که ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌تواند ایالات متحده را هم تهدید کند.

وي همچنین مدعی شد ايران ۵۰ برابر کره شمالی خطرناک است. نتانیاهو گفت: «ایران معادل ۵۰ کره شمالی است؛ ایران، فقط یک حکومت قلدر مثل سلسله‌ای که بر کره شمالی حکومت می‌کند نیست.»

وی اضافه کرد: «آن‌ها یک نیروی ایدئولوژیک هستند که ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بینند- و اینکه ایران قادر باشد هر شهری در ایالات متحده را با باج‌گیری هسته‌ای تهدید کند مصداق تغییر تاریخ است.»

یک هیات بلندپایه از قانونگذاران کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به رهبری مایکل تورنر، از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در سفر به سرزمین‌های اشغالی با نتانیاهو دیدار و بر همبستگی میان واشنگتن و تل آویو تاکید کردند.

پیش از این، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران گفته بود «اسرائیل به هر طریقی مانع از هسته‌ای شدن ایران خواهد شد. ایران مواد غنی‌شده را به نسبت‌های مختلف انباشت کرده است؛ طوری که برای ساخت ۵ بمب هسته‌ای کافی است.»

نظر شما