شناسهٔ خبر: 60014201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

لیستی از بهترین فیلم های روآن اتکینسون - مستربین سینما

سلطان کمدی اسلپ استیک

صاحب‌خبر -

روآن اتکینسون یا همان مستربین معروف که نماد فرهنگی کمدی بریتانیا است، طی سال‌ها در آثار متعددی ظاهر شده است؛ اکنون ما در ویجیاتو می‌خواهیم بهترین فیلم های مستربین (روآن اتینکسون) را به شما معرفی کنیم.

روآن اتکینسون یکی از شناخته شده ترین بازیگران و کمدین‌های بریتانیایی در تاریخ صنعت سرگرمی است. او شخصیت‌های کلاسیک بی‌شماری را زنده کرده است و در طول زندگی حرفه‌ای‌اش کارنامه‌ای چشمگیر جمع‌آوری کرده که بسیاری به آن حسادت می‌کنند. این سلطان کمدی از زمان حضورش به عنوان مستر‌بین بدبخت و دست و پا چلفتی، که اخیراً چهارمین دهه خود را جشن گرفت، تا بازی‌اش در نقش جاسوسی متین اما دست و پا چلفتی به نام جانی انگلیش، در نقش‌های بزرگی بینندگان را به وجد آورده است. با تأمل در حرفه او، توانستیم لیستی از بهترین آثار سینمایی و تلویزیونی این بازیگر را به شما معرفی کنیم.

The Johnny English

کارگردان پیتر هاویت
بازیگران روآن اتکینسون، بن میلر، ناتالی ایمبرولیا، جان مالکوویچ، الیور فورد دیویس
سال انتشار اولین فیلم ۲۰۰۳
امتیاز IMDb ۶.۲
The Johnny English The Johnny English

همان‌قدر که ما مستر‌بین را می‌پرستیم، دیدن اتکینسون در نقشی دیگر در یک فیلم جریان اصلی که با این شخصیت مرتبط نیست، خودش یک نکته عالی است. میل و علاقه روآن اتکینسون به آثار اکشن جاسوسی جیمز باند منجر به تولید مجموعه فیلم‌های جانی انگلیش شد. با توجه به اینکه فیلم‌های تقلیدی یا همان پارودی‌ها، به طور کلی، بهترین شهرت را بین مخاطبان ندارند، اما فیلم‌های «The Johnny English» که از اساس مستربین را به جاسوس بدل کرده‌اند، عموماً با استقبال خوبی مواجه می‌شوند و کاملاً دارای یک مخاطب ثابت هستند.

هر سه فیلم جانی انگلیش از محبوبین خوبی برخوردار هستند و تا آنجا که می‌توان شخصیت جیمز باند را وارد گود شوخی و طنز کرد، جانی انگلیش یکی از بامزه‌ترین آنهاست. اولین فیلم این سری حتی یک شخصیت شرور شبیه آثار باند دارد که قصد دارد کل انگلستان را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کند. به طور کلی این بهترین نوع شخصیت‌سازی اتکینسون خارج از مستر‌بین برای نمایش کمدی اسلپ استیک بود.

Bean

کارگردان مل اسمیت
بازیگران روآن اتکینسون، پیتر مک‌نیکول، جانی گالکی، رونی یسکل، ریچارد هیکس
سال انتشار ۱۹۹۷
امتیاز IMDb ۶.۵
Bean Bean

در سال 1997، سریال تلویزیونی مستربین در بریتانیا به یک پدیده تبدیل شده بود. در نتیجه تا به امروز، مستر‌بین نمادین ترین نقش اتکینسون است و این شخصیت آنقدر بخش مهمی از فرهنگ پاپ یا همان خوراک روتین و عامیانه بریتانیا است که او در بازی‌های المپیک لندن 2012 نقش مهمی در اجرای افتتاحیه این مسابقات داشت. حالات صورت لاستیکی اتکینسون همراه با حماقت بی‌صدا و بی‌کلام او باعث شد تا کمدی فیزیکی خاصش اوج بگیرد، و پس از سال‌ها خوشحال کردن طرفداران در صفحه‌ی کوچک، تنها انتقال شخصیت به صفحه‌ی بزرگ منطقی بود.

بنابراین در سال 1997، اتکینسون با قرار دادن مستربین در کالیفرنیا تا حد زیادی به مخاطبان سراسر جهان معرفی شد. از آنجایی که نمایش تلویزیونی از طرح‌های ساده 10 دقیقه‌ای تشکیل شده بود، این فیلم تقریباً کار غیرممکنی داشت که تمام این روال‌های کمدی بی‌نظیر را در یک روایت منطقی به هم پیوند دهد. اما در بیشتر موارد، آن را به طرز فوق العاده‌ای به سرانجام رساند. این فیلم جادوی مستر‌بین را برای کل جهان به ارمغان آورد.

Mr. Bean’s Holiday

کارگردان استیو بندلک
بازیگران روآن اتکینسون، مکس بالدری، ایما دو کون، ویلم دفو، لیلی ساستری، استیو پمبرتون
سال انتشار ۲۰۰۷
امتیاز IMDb ۶.۴
Mr. Bean's Holiday Mr. Bean's Holiday

اگرچه مشخصاً هیچ عجله‌ای برای موفقیت نسخه‌های سینمایی مستربین وجود نداشت، اما یک دنباله تقریباً خوب در نهایت 10 سال بعد از تولید قسمت اول آن به سینما آمد. درست همانطور که در فیلم سال 1997 شخصیت نمادین به خارج از کشور انگلستان رفت و از ایالات متحده دیدن کرد، فیلم Mr. Bean’s Holiday نیز در حالی که او به فرانسه سفر می‌کند، شخصیت و ماجراهای او را دنبال می‌کند.

هسته داستانی فیلم دوم بیشتر بر پاشنه یک رابطه خانوادگی است، زیرا بیش از تعداد انگشت شماری شوخی بزرگسالانه در فیلم اصلی وجود داشت، اما در این فیلم میزان شوخی‌ها معتدل شده و شاید به همین دلیل باشد که ایت دنباله کمی پایین تر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفته است. اما با توجه به اینکه فیلم حول و حوش جشنواره کن می‌گذرد، ویلم دفو، بهترین بازیگر فیلم است که نقش یک کارگردان پرمدعا را بازی می‌کند که تلاش می‌کند نخل طلا را به دست آورد.

Rat Race

کارگردان جری زاکر
بازیگران روآن اتکینسون، جان کلیز، وینس ویلوف، کوبا گودینگ جونیور، ووپی گلدبرگ
سال انتشار ۲۰۰۱
امتیاز IMDb ۶.۴
Rat Race Rat Race

فیلم Rat Race بزرگترین تولید هالیوودی است که اتکینسون در آن نقش داشته است، زیرا اکثر فیلم‌های او عمدتا توسط استودیوهای بریتانیا تامین مالی شده‌اند. و به همین دلیل جای تعجب نیست که Rat Race بازاریابی زیادی پشت سر خود داشته و بیشترین بودجه را برای یک فیلم به رهبری اتکینسون دارد. گروهی به‌طور اتفاقی انتخاب می‌شوند تا در یک مسابقهٔ دیوانه وار که آن را صاحب کازینوی ثروتمند، «دانلد سینکلر» ترتیب داده، شرکت کنند: هر کس که زودتر از بقیه فاصله ۵۶۳ مایلی لاس وگاس تا سیلور سیتی نیو مکزیکو را طی کند، برنده دو میلیون دلار جایزه خواهد شد.

با این حال، فیلم آنطور که باید موفق نبود و دلیلش این است که بیشتر به عنوان یک تقلید کم رنگ از «It’s A Mad, Mad, Mad, Mad World» به نظر می‌رسد. ولی اتکینسون نعمت نجات دهنده فیلم است، و روش‌های عجیب و غریبی که او با آن فیزیک صورتش را می‌کشد و صداهای عجیبی که از او خارج می‌شود، باز هم همان چیزهایی هستند که بیشتر تماشاگران را به خود جذب می‌کند.

Keeping Mum

کارگردان نایل جانسون
بازیگران روآن اتکینسون، مگی اسمیت، کریستین اسکات، پاتریک سوویزی، توبی پارکس
سال انتشار ۲۰۰۵
امتیاز IMDb ۶.۸
Keeping Mum Keeping Mum

این فیلم داستان مردی را دنبال می‌کند که آنقدر بر خلق یک موعظه بی‌نقص متمرکز شده است که نمی‌تواند ببیند که خانواده‌اش درست در مقابلش از هم می‌پاشد. این منجر به این می‌شود که خانه دار اقدامات شدیدی را برای درست کردن اوضاع انجام دهد. این یک کمدی بریتانیایی نادیده گرفته شده است که شایسته توجه بیشتری است. این جواهر کوچک مخفی بریتانیایی با بازی اتکینسون، مگی اسمیت و پاتریک سویزی مانند نوعی مری پاپینز تاریک است. در Keeping Mom، اتکینسون یک جانشین دست و پا چلفتی خود شیفته و در عین حال خوش نیت است که بیشتر زمان فیلم را ناخواسته صرف غفلت از خانواده خود در حین آماده سازی یک موعظه عالی می‌کند.

این اثر سینمایی چیزی است که شخصی چون روآن اتکینسون سزاوار آن است، اما چیزی که در طول دوران حرفه‌ای او به ندرت اتفاق افتاده است. این یک فیلم بازیگوش تاریک و لذت بخش است که ثابت می‌کند اتکینسون فراتر از مستربین بودن سزاوار نقش‌های بیشتری مانند این است.

The Witches

کارگردان نیکلاس روگ
بازیگران روآن اتکینسون، جیسن فیشر، آنجلیکا هیوستون، مای زترلینگ، چارلی پاتر
سال انتشار ۱۹۹۰
امتیاز IMDb ۶.۸
The Witches The Witches

اتکینسون در این فیلم خانوادگی محصول 1990 که بر اساس کتاب کودکانه رولد دال به همین نام ساخته شده است، نقشی کوچک و در عین حال به یاد ماندنی به عنوان مدیر هتل دارد. در فیلم «جادوگران»، اتکینسون نقش مدیر هتل آقای استرینگر را بازی می‌کند، و این اولین باری است که بازیگر تا حدودی قهرمان می‌شود، زیرا او با چرخ گوشت جادوگران را تکه تکه می‌کند. این نشانه اولیه از زنده شدن مستر‌بین و کمدی خاص او در ایالات متحده است، زیرا استرینگر مانند همان شخصیت نمادین لباس پوشیده است و حرکات بدنی مشابهی دارد.

فیلم The Witches یکی از لذت‌بخش‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین فیلم‌های کودکانه است که تا به حال ساخته شده است، زیرا مجموعه‌ای از جادوگران را دنبال می‌کند که در هتل اتکینسون در لباس افراد عادی و روزمره با هدف قرار دادن کودکان و تبدیل آنها به موش شرارت می‌کنند. خوشبختانه، The Witches از زمان اکرانش توانسته طرفدارانی پیدا کند، زیرا زمانی که برای اولین بار در سال 1990 اکران شد یک شکست بد در باکس آفیس بود. به نظر خیلی اگر اتکینسون به ریبوت شکست‌خورده این اثر برمی‌گشت شاید آن فیلم نیز خیلی بهتر سر و شکل می‌گرفت.

Four Weddings And A Funeral

کارگردان مایک نیوول
بازیگران روآن اتکینسون، هیو گرانت، اندی مک‌داول، کریستین اسکات، شارلوت کولمن
سال انتشار ۱۹۹۴
امتیاز IMDb ۷.۱
Four Weddings And A Funeral Four Weddings And A Funeral

باید بدانید Keeping Mum تنها فیلمی نیست که روآن اتکینسون در آن نقش یک کشیش را بازی می‌کند، زیرا او در فیلم Four Weddings and a Funeral نیز با لباس و یقه خاص کشیش‌ها ظاهر می‌شود. در واقع، Keeping Mum را می‌توان به‌عنوان یک شِبه دنباله برای این فیلم محصول ۱۹۹۴ دید، زیرا کشیش گودفلو خوش‌فکر است، در حالی که پدر جرالد یک کارآموز عصبی است.

فیلم Four Weddings and a Funeral که با بودجه بسیار اندک زیر 3.5 میلیون دلار ساخته شده، اکنون بخشی نمادین از تاریخ سینمای بریتانیا است که در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم بریتانیایی در تاریخ بود. این فیلم توسط ریچارد کرتیس نوشته شده است و هیو گرانت در کنار اندی مک داول، دام کریستین اسکات توماس و اتکینسون بازی می‌کند. یک رام کام شیرین و خنده‌دار که گرانت را به سمت یک سوپراستار جهانی سوق داد و در طول سال‌ها در فهرست‌های متعدد «بهترین فیلم‌های بریتانیا» قرار گرفت. اتکینسون در نقش پدر جرالد، یک کشیش و مسلماً بامزه ترین شخصیت فیلم را بازی می‌کند.

Love Actually

کارگردان ریچارد کرتیس
بازیگران روآن اتکینسون، هیو گرانت، اما تامپسون، لیام نیسون، کیرا نایتلی، کالین فرث
سال انتشار ۲۰۰۳
امتیاز IMDb ۷.۶
Love Actually Love Actually

ریچارد کرتیس در طول سال‌ها نقش خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان رمان‌های انگلیسی تثبیت کرده است. هیچ فیلمی به اندازه «عشق واقعی» به این میراث کمک نکرد. این فیلم مجموعه‌ای از داستان‌های گسترده و به هم پیوسته از عشق را در طول فصل کریسمس روایت می‌کند. اتکینسون نقش کوچک اما کلیدی روفوس، فروشنده جواهرات را بازی می‌کند.

در حال حاضر این اثر به عنوان یک کلاسیک ویژه ایام کریسمس در نظر گرفته می‌شود، ولی در واقع Love Actually ریچارد کورتیس فیلمنامه نویس را با بازیگران گرانت و اتکینسون در کنار بازیگران برتر بریتانیایی از جمله آلن ریکمن، کایرا نایتلی، اما تامپسون، کالین فرث، لیام نیسون، مارتین فریمن و بیل نای دوباره متحد می‌کند. این فیلم چندین داستان کمدی عاشقانه همزمان را روایت می‌کند که بسیاری از آنها به نوعی به هم مرتبط هستند. در حالی که نقش اتکینسون به عنوان فروشنده جواهرات با تمایل به بسته بندی دقیق هدیه ممکن است نسبتاً کوچک باشد، اما این یک چرخ دنده مهم در قوس مرکزی داستان است.

The Lion King

سازندگان راب مینکاف و راجر آلرز
صداپیشگان روآن اتکینسون، جرمی آیرونز، جیمز ارل جونز، جاناتان تیلور ماس، ناتان لین
سال انتشار ۱۹۹۴
امتیاز IMDb ۸.۵
The Lion King The Lion King

شیر شاه یکی از موفق ترین و محبوب ترین فیلم‌های انیمیشن تمام دوران است. این فیلم که در سال 1994 اکران شد همچنان پردرآمدترین فیلم انیمیشن سنتی تمام دوران و همچنین پرفروش‌ترین فیلم در نمایش خانگی است. در میان جوایز متعددش، این فیلم دارای دو جایزه اسکار و همچنین جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی است. شیر شاه یکی از فیلم‌های انیمیشنی با بالاترین امتیاز در تمام دوران است، و در حالی که این تا حدی به انیمیشن زیبا و روایت الهام بخش آن مربوط می‌شود، اما صداگذاری را نمی‌توان نادیده گرفت. جای تعجب نیست که اتکینسون نقش زازو، نقش برجسته کمیک فیلم را بازی می‌کند.

اگرچه فیلم به دلیل انیمیشن بودن حرکات علامت تجاری او را به نمایش نمی‌گذارد، اما لحن کمدی در این انیمیشن به گونه‌ای کار می‌کند که فقط اتکینسون می‌تواند. این دوباره نمونه دیگری از استفاده درست از توانایی‌های اتکینسون در یک فیلم کلاسیک است و طرفداران بدون شک دوست داشتند که او را در بازسازی نیز ببینند.

Mr. Bean

کارگردان جان هاوارد دیویس
بازیگران روآن اتکینسون، ماتیلدا زیگلر، رابین دریسکول، سالی گریس، جان گلاور، هوارد گودال
سال انتشار ۱۹۹۰
امتیاز IMDb ۸.۶
Mr. Bean Mr. Bean

سریال فراموش نشدنی مستربین؛ علیرغم لیست طولانی بازی های سرگرم کننده و نمادین روآن اتکینسون، هنوز یک شخصیت وجود دارد که همیشه مترادف با او خواهد بود. مستر‌بین چه در مجموعه تلویزیونی محبوب خودش، یا یک سریال انیمیشن (که اتکینسون صداگذاری آن را ارائه می‌کند) و دو فیلم بلند هیچگاه از ذهن مخاطب بیرون نمی‌رود.

در واقع محتوای مستر بین آنقدر زیاد نیست، با این حال با تمام کارهای خنده دار و وحشتناکی که این شخصیت انجام داده است، بین به نوعی توانسته است راهی پیدا کند تا میان مخاطبان در سطح بین المللی طنین انداز شود بدون اینکه حتی یک کلمه حرفی بزند. به نظر من این سریال یک نقطه فراموش نشدنی در سبک کمدی جهان است که باید همیشه نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

گزینه افتخاری: خط باریک آبی و مرد در برابر زنبور

کارگردان بن التون
بازیگران روآن اتکینسون، سرنا اوانس، مینا انور، جیمز دریفوس
سال انتشار ۱۹۹۵
امتیاز IMDb ۷.۵
خط باریک آبی خط باریک آبی

خط باریک آبی شامل یک اجرای ویژه از روآن اتکینسون است. این سریال توسط بن التون ساخته شده است که مسئول دیگر آثار کلاسیک اتکینسون است. این سریال طنز یک ایستگاه پلیس بریتانیا را به تصویر می‌کشد که بازرس فاولر مسئول آن بود. این فرصتی برای اتکینسون بود تا با شوخ طبعی طعنه آمیزی که در روزهای استندآپ کمدی و برنامه‌های زنده‌اش به کار گرفته بود بازی کند. این اثر در جهان کمتر شناخته شده است، اما در بریتانیا، یکی از معروف ترین نقش‌های او را به نمایش می‌گذارند.

کارگردان دیوید کر
بازیگران روآن اتکینسون، جینگ لوسی، ایندیا فاولر، کلودی بلاکلی، آیشا کلا
سال انتشار ۲۰۲۲
امتیاز IMDb ۶.۷

مرد در برابر زنبور نیز جدیدترین اثر کمدی جناب مستربین است؛ این میکرو سریال نه قسمتی اساساً شامل یک مستر بین است که در آینده‌ای مدرن رها شده؛ آینده‌ای که دقیقاً دارای همان چیزی است که زمانی تصور می‌کردیم این شخصیت در آن گیر بیفتد. البته نام روآن اتکینسون در اینجا تروور بینگلی است: فردی میانسال، طلاق گرفته و شکست خورده که برای کسب درآمد برای تعطیلات کمپینگ با دخترش تلاش می‌کند.

فهرست برترین فیلم های مستربین ویجیاتو در اینجا به اتمام می‌رسد.‌ شما کدام یک از بهترین فیلم های مستربین یا همان روآن آتینکسون‌ را تماشا کردید ؟ چه اثری را در فهرست بهترین فیلم های Mr.bean دوست داشتنی سینما خالی می‌دانید؟

فیلم های سینمایی مستربین چیست؟

مستربین دو فیلم سینمایی اختصاصی با نام bean و مستربین به تعطیلات می‌رود دارد.

نام اصلی مستربین چیست؟

مستربین نام هنری بازیگر مشهور انگلیسی به نام روان آتینکسون است

بهترین فیلم های مستربین چیست؟

روان آتینکسون با نام هنری مستربین در آثاری چون جانی انگلیش، مسابقه موش دوانی، آقای بین و عشق فی الواقع و مرد در برابر زنبور بازی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما