شناسهٔ خبر: 6001301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگراني بان مي مون درباره وضعيت اسير اعتصابي فلسطيني

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/06
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت دبیر کل نگران وضعیت خضر عدنان، اسیر فلسطینی است که از پنجم مه تاکنون در اعتراض به بازداشت اداری خود در اعتصاب غذا به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری اسکای پرس فلسطین از واشنگتن، فرحان حق در گفتگو با خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اظهار داشت:« بان کی مون از مقامات اسرائیلی خواسته است این اسیر فلسطینی را تفهیم اتهام یا آزاد کنند. البته این توصیه برای همه اسرایی که در بازداشت اداری به سر می برند باید اجرایی شود و نمایندگان شورای قانونگذاری فلسطین بخشی از این اسرا به شمار می آیند.»
این مقام بین المللی افزود:« موضع بان کی مون در این مسئله کاملا شفاف است. ایشان بر این عقیده اند همه آنانکه در بازداشت اداری به سر می برند بر اساس قانون باید تفهیم اتهام شوند. این روند منطبق با قوانین بین المللی است، در غیر این صورت چنین افرادی باید آزاد شوند.»
خضر عدنان که در اعتراض به بازداشت اداری خود از 53 روز پیش اعتصاب غذا را آغاز کرده است با وجود اینکه شرایط جسمانیش بسیار ناگوار گزارش می شود اما همچنان به تداوم اعتصاب غذا اصرار دارد.
بازداشت اداری ، بازداشت بدون تفهیم اتهام و بدون محاکمه است که از یک ماه تا شش ماه دوام دارد اما بسیاری از کسانی که در بازداشت اداری قرار گرفتند مدت زمان بازداشتشان تمدید شده است. اسرائیل وجود پرونده های سری را بهانه تداوم بازداشت اداری برخی از فلسطینیان می داند.
122/106

نظر شما