شناسهٔ خبر: 59987322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین بار در کشور؛

آغازدهه سرآمدان آموزشی اعضای هیات علمی در کرمان

دهه سرآمدان آموزشی اعضای هیات علمی،اولین بار در کشور در کرمان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، معاون آموزشی وزیر علوم،.تحقیقات وفن آوری با حضور در برنامه گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه شهید باهنر کرمان، آغاز دهه سرآمدی آموزش را اعلام  کرد وافزود: این برنامه  اولین بار در کشور مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی  این وزارتخانه اجرایی می شود

عموعابدینی  افزود:شاخص های انتخاب اعضای هیات علمی بعنوان سرآمد آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور  شامل فعالیتهای اساتید در حوزه های کیفیت آموزش،شاگردپروری- فعالیت های آموزشی همراه با پژوهش-،تربیت دانشجویان کارآمد، فعالیت های حکمت بنیان و خردورزی و تمدن سازی  است

وی افزود: اجرای سالانه سرآمدی آموزشی در ایام هفته معلم، خاص اساتید دانشگاه و در راستای فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و حکیم پروری و شاگردپروری و توسعه علم نافع و نقش آفرینی دانشگاهها در تمدن سازی  است

همچنین عموعابدینی به اجرای برنامه آمایش رشته های تحصیلی مطابق با نیاز محوری صنعت و جامعه و توانمندسازی دانشجویان برای کسب شغل اشاره کرد و گفت: از  امسال اقدامات لازم برای جمع آوری اطلاعات وضعیت رشته های تحصیلی در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی از نظر تکمیل ظرفیت اعلام صندلی های اعلام شده در دانشگاهها و همچنین وضعیت اشتغال رشته های تحصیلی انجام  وبر طبق اطلاعات موجود مصوبات لازم از شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی برنامه ریزی آموزش اخذ و بصورت نمونه در سال 1401، اجرا شده است.

وی گفت: مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و شورای برنامه ریزی بصورت گسترده در سال ۱۴۰۲ اجرایی و حداقل ۲۰ درصد از رشته هایی که متقاضی نداشته و استانها و مناطق کشور به آنها نیاز ندارد و یا اشتغال برای آنها وجود ندارد از اعلام پذیرش در سال 1402 حذف می گردد.

معاون آموزشی وزیر علوم  تحقیقات وفن آوری در باره اصلاح محتوای رشته های تحصیلی که مورد نیاز صنعت و جامعه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی اشاره کرد وگفت: کد رشته ها در مقاطع کارشناسی بصورت حرفه ای برگزار خواهد شد که در آن حداکثر ۴۰ واحد درسی دوره کارشناسی که حداکثر۱۵ واحد آن کارورزی و ۲۵ واحد درسی آن مطابق نیاز متقاضی صنعت و جامعه و با عقد قرارداد و بورسیه صنعت و جامعه اجرایی می شود.

 بگفته وی بدین ترتیب دانش آموختگان این رشته ها دارای توانمندی شغلی و مهارتی بوده و مشغول بکار خواهند شد. ونبود متقاضی رشته و یا  تکمیل نشدن رشته تحصیلی توسط دانشجویان موجب حذف رشته و یا مسکوت ماندن آن برای پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۲ و بعد از آن خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم  تحقیقات وفن آوری  افزود:در ضمن به دانشگاهها اجازه داده میشود برای جایگزینی رشته های حذف شده با رشته های نیاز محور جدید دارای شغل اقدام و درخواست خود را به وزارت  علوم، تحقیقات وفناوری ارسال کنند.

عمو عابدینی رشته های مرتبط با فناوری های راهبردی و بین رشته ای و رشته های علوم پایه و تعدادی از رشته های علوم انسانی و کشاورزی و امنیت غذایی را از برنامه آمایش رشته در این مرحله را مستثنی اعلام کرد.

 
 
دانلود
<div id="video-display-embed-code_9583962"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3837167/9583962?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما