شناسهٔ خبر: 59985947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد؛

رییس جمهور وارد دمشق شد

دمشق - ایرنا- رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اسد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در یازدهمین سفر خارجی خود در ۲۰ ماه اخیر صبح امروز - چهارشنبه - تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال محمدسامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه قرار گرفت.

پس از استقبال از رییس جمهور در فرودگاه، آیت الله رئیسی و هیات همراه عازم کاخ ریاست جمهوری سوریه می شوند تا روسای جمهور ایران و سوریه دیدار رسمی خود را برگزار کنند.

سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و روسای دستگاههای دولتی و نهادها برای استقبال از رییس جمهور در فرودگاه دمشق حاضر شده بودند.

رییس جمهور وارد دمشق شد

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه، جواد اوجی وزیر نفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور و نیز جمعی از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این سفر حضور دارند.

رییس جمهور صبح امروز با بدرقه محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای دولت عازم دمشق شد.

رییس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این، رییس جمهور در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان در زمینه های اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر می کند.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

نظر شما