شناسهٔ خبر: 59981701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از تکمیل شبکه فاضلاب روستای هویه در فلاورجان
اصفهان - علیرضا هژبری: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به همراه مدیرعامل آبفای استان، از روند تکمیل پروژه شبکه فاضلاب روستای هویه فلاورجان، که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال اجراست، بازدید کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی‌ رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده شهرستان فلاورجان در این بازدید که با حضور مدیرعامل آبفای استان اصفهان، و جمعی از مسئولان آبفا شهرستان فلاورجان برگزار شد در جریان پیشرفت این پروژه‌ قرار گرفت و بر سرعت بخشیدن بر آن‌ تأکید کرد.
حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان نیز در جریان این بازدید گزارشی از اجرای تأسیسات خط انتقال شبکه‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای شهرستان فلاورجان ارائه کرد.
گفتنی است با اجرای این عملیات امکان واگذاری ۲۰۰ انشعاب فاضلاب دیگر به متقاضیان در روستای هویه مهیا می‌شود، این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ که اجرای تأسیسات فاضلاب در روستای هویه عملیاتی شد، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به متقاضیان به منظور جمع‌آوری فاضلاب واگذار گردید.

عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت آب و فاضلاب گیلان و انجمن دفاتر پیشخوان دولت
رشت -زینب قلی پور: در جلسه هیئت‌مدیره شرکت آبفای گیلان عقد تفاهم‌نامه با انجمن دفاتر پیشخوان دولت تصویب شد. معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای گیلان بیان داشت: در راستای ارائه خدمات‌رسانی آسان و سریع به متقاضیان، با توجه به فرآیند محور شدن نرم‌افزار مشترکین، نسبت به عقد تفاهم‌نامه با انجمن دفاتر پیشخوان اقدام شد. محمدرحیم زاده تصریح کرد: در راستای همکاری دفاتر پیشخوان با دستگاه‌های اجرایی خدمات دهنده جهت کاهش تصدی‌گری، کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی، کاهش هزینه تمام‌شده خدمات، ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات و تسریع در خدمات‌رسانی عملیات قابل‌واگذاری در حوزه معاونت خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب برون سپاری شد. وی افزود: بدین منظور طی عقد تفاهم‌نامه‌ای از سوی مدیران امور شهرستانی با دفاتر پیشخوان دولت دارای پروانه بهره‌برداری، 18 فقره از خدمات برون سپاری می‌شود؛ درخواست برقراری انشعاب و خدمات پس از فروش انشعاب ازجمله خدمات قابل‌واگذاری غیرحضوری هست. در این راستا ضمن ابلاغ شیوه‌نامه و روش اجرا به دفاتر پیشخوان، نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی جهت بهره‌برداری کاربران نیز اقدام شد.

سیاست‌ تعارض به ضرر اقتصاد
استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: خودروسازان داخلی برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان اقدامی نمی‌کنند و سال‌هاست که یک دستگاه‌ هوشمند جدید در خودروهای تولیدی خود نصب نکردند. همچنین تلاشی برای ارائه خدمات پس از فروش نمی‌کنند؛ ازاین‌رو مردم و دولت نسبت به عملکرد خودروسازان رضایت ندارند. محمدتقی احمدیان در گفت‌وگو با ایلنا، بابیان اینکه واردات خودروهای دسته دوم و کارکرده پرستیژ مردم ایران در بازارهای جهانی را مخدوش می‌کند، گفت: واردات خودروهای دسته دوم به‌مثابه خارج کردن پول از جیب مردم و انداختن آن در جیب دلال‌های قطری و اماراتی است. کمپانی‌های اصلی خودروسازی علاقه دارند که خودرو به ایران بفروشند، اما در گام نخست باید در نوع سیاست خارجی خود با سایر کشورها تجدیدنظر کنیم و ارتباط‌ با کشورها را از سر بگیریم؛ چراکه باسیاست‌های تعارضی نمی‌توان کشور را مدیریت کرد. وی افزود: خودروسازان باید از دستگاه دولتی خارج و در یک فضای رقابتی کار کنند تا تولیدات با کیفت عرضه شود. مدیرعاملان خودروسازی‌های دولتی خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند و خودروهای بی‌کیفیت تولید و در بازار عرضه می‌کنند. آنها متناسب با فناوری روز تولید را پیش نمی‌برند. خودروسازان به دلیل قطع ارتباط با سایر کشورها نمی‌توانند علم روز تولید خودرو را وارد کشور کنند و از دانش دانشگاه‌ها هم استفاده نمی‌کنند. عده‌ای خاص در خودروسازی‌های کشور جمع شده‌ و کار سیاسی می‌کنند و اقدام واقعی برای بهینه کردن و افزایش کیفیت محصولات انجام نمی‌دهند. این در حالی است که خودروسازی کشور چندین برابر تولید نیروی کار استخدام‌شده است که به نظر می‌رسد این افراد از بهره‌وری مناسبی هم ندارند. سیاست‌مدار چرا باید در این صنعت ورود کند؟ باید این حوزه به بخش خصوصی واگذار شود و در مکانیزه بازار آزاد قیمت‌ها تعیین شود. قیمت پراید زمانی که دلار هزار تومان بود 4 هزار دلار برای خودروسازان تمام می‌شد؛ 4 هزار دلار با احتساب هر دلار 50 هزار تومان می‌شود 200 میلیون تومان. در بازار نیز تا حدودی دلال‌ها قیمت و ایجاد حباب می‌کند اما تورم دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو است. دلال‌ها از طرق مختلف خودرو خریداری و دپو می‌کنند اگر تولید کافی بود قیمت کارخانه و بازار یکسان می‌شد.

نظر شما