شناسهٔ خبر: 59980594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دیوان عدالت اداری:

مصوبات قانون اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بزودی اجرایی می شود

مریم شریفی

رئیس دیوان عدالت اداری از تشکیل معاونت حقوق عامه در دیوان خبر داد و افزود: این قانون با هدف حمایت از حقوق عامه مردم از یکی دو ماه آینده در کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری شامگاه سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در جلسه شورای قضایی استان گلستان با اشاره به اینکه قانون دیوان در سال ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، اظهار کرد: تشکیل معاونتی در دیوان با عنوان معاونت حقوق عامه، یکی از موضوعاتی که در قانون اصلاحیه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه معاونت حقوق عامه نقش دادستان را ایفا می‌کند، اظهار کرد: این معاونت، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقرراتی که مربوط به عامه جامعه است و حقوق تعداد زیادی از مردم را در برمی گیرد رصد کرده و ابطال آن را از دیوان طلب می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: با توجه به ظرفیتی که این قانون ایجاد می‌کند، نظارت سیستمی ایجاد شده و اگر عموم مردم به هردلیلی نتوانستند و یا نخواستند شکایتی در این حوزه داشته باشند، معاونت حقوق عامه نقش نمایندگی مردم را ایفا کرده و ابطال مصوبات را در صحن هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خواستار خواهد شد.  

مظفری با اشاره به اینکه کار معاونت پیشگیری در قوه قضائیه رصد اصلاح برخی ساختارها در جهت پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در سطح جامعه است، گفت: دیوان عدالت اداری براساس شرح وظایفی که دارد، با برگزاری جلسات مختلفی با مسئولان و کارشناسان دستگاه‌ها، در حوزه اصلاح ساختارها و دستورالعمل‌ها ورود کرده تا منجر به شکایت نشود.

وی با بیان اینکه  اصلاحیه قانون دیوان با هدف حمایت از حقوق عامه مردم از یکی دو ماه آینده در کشور اجرا می شود،تأکید کرد: معاونت پیشگیری در قوه قضائیه در درجه اول از صدور بخش نامه‌های خلاف قانون جلوگیری کرده و در درجه بعد در جهت اصلاح بخش نامه‌ها قدم برمی دارد تا از متضرر شدن تعداد زیادی از افراد جامعه جلوگیری شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رسیدگی به استنکاف مدیران دستگاه‌های اجرایی یکی از ابزار قانونی است که در اختیار دیوان قرار داد، افزود: اگر دستگاهی از اجرای احکام قطعی دیوان استنکاف کند، قانونگذار این اختیار را به دیوان داده که در این حوزه ابتدا تذکر لازم را داده و در مرحله بعدی رسیدگی کرده و حکم به انفصال مسئول مربوطه از خدمات دولتی را صادر کند

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری برای سفر سه روزه عصر سه شنبه در میان استقبال مسئولان وارد استان گلستان شد.

گلستانی‌ها می‌توانند برای طرح درخواست‌ها و مشکلات مرتبط با حوزه کاری دیوان عدالت اداری، چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) به دادگستری گرگان مراجعه و با رئیس دیوان عدالت اداری دیدار کنند.

ملاقات مردمی رئیس دیوان عدالت اداری از ساعت هشت صبح در دادگستری گرگان به نشانی میدان وحدت (میدان شهرداری)، خیابان شهید بهشتی، سالن اجتماعات آغاز می‌شود و نیاز به دریافت نوبت قبلی ندارد.

انتهای پیام

نظر شما