شناسهٔ خبر: 59967549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتباع ترکیه در ۷۵ کشور و ۱۵۶ نمایندگی در انتخابات شرکت خواهند کرد

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که شهروندان می‌توانند در ۷۵ کشور و ۱۵۶ نمایندگی در انتخابات دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات مجلس ترکیه شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از آناتولي، اتباع ترکیه در ۷۵ کشور و ۱۵۶ نمایندگی سیاسی ترکیه در انتخابات این کشور شرکت خواهند کرد.

<div id="video-display-embed-code_9576970"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3835860/9576970?width=600&height=350"></script></div>

احمد ینر (Ahmet Yener) رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که شهروندان می‌توانند در ۷۵ کشور و ۱۵۶ نمایندگی در انتخابات دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات مجلس ترکیه شرکت کنند و آراء خود را به صندوق‌های رای بیندازند. انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ترکیه در ۱۴ ماه مه برگزار خواهد شد.

احمد ینر افزود: ثبت نام و تعیین فهرست نام شهروندان ترکیه در کشور‌های دیگر برای شرکت در انتخابات تکمیل و اعلام شده است. نام ۱۵ کشور جدید نیز به فهرست کشور‌های سال ۲۰۱۸ که انتخابات در آن‌ها برگزار شده بود، افزوده شده است.

شهروندان ترکیه در افغانستان، بلاروس، برزیل، استونی، مغرب، مونته نگرو، جمهوری کره، لیبی، لیتوانی، مالزی، نیجریه، پاکستان، پرتغال، اسلواکی و تانزانیا نیز می‌توانند در نمایندگی‌های ترکیه در انتخابات شرکت کنند. علاوه بر ۱۵۶ نمایندگی و ۷۵ کشور، در مناطقی که جمعیت زیادی از اتباع ترکیه ساکن هستند نیز صندوق‌های رای نصب خواهد شد.

نظر شما