شناسهٔ خبر: 5996371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پلیس فرانسه هویت مهاجم حمله به کارخانه گاز را شناسایی کرد

صاحب‌خبر -



در حالی که پلیس فرانسه موفق به شناسایی هویت مهاجمی که به کارخانه تولید کننده گاز در این کشور حمله کرده شده است، فرانسوا اولاند، در نخستین واکنش به این حمله، با تروریستی خواندن آن گفت: این طبیعت تروریسم است.
به گزارش گاردین، آخرین گزارش‌های شب گذشته از حمله تروریستی در لیون در جنوب شرقی فرانسه حاکی است، مهاجم این حمله مردی 35 ساله به اسم یاسین سهلی بوده است. وی با گروه‌های افراطی در ارتباط بوده اما تاکنون مرتکب هیچ اقدام تروریستی نشده بود. البته برخی گزارش‌ها تأکید کرده‌اند در سال 2012 مردی به نام یاسین سلهی که لهجه شمال آفریقایی داشته و تصور می‌شود همین مردی باشد که حمله دیروز را انجام داده،  در قطاری که از تولوز به لیون حرکت می‌کرده به یک نوجوان یهودی حمله کرده است. بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، یاسین راننده حرفه‌ای بوده و در یکی از مناطق حومه‌ای لیون زندگی می‌کرده است. پلیس فرانسه در حمله به خانه این مرد یک زن و یک کودک را که تصور می شود همسر و فرزند وی باشند دستگیر کرده است. تنها قربانی حمله دیروز نیز مسئول یک شرکت حمل و نقل در منطقه‌ای به نام شاسو در بیش از 20 کیلومتری محل حادثه بوده است. ظاهراً وی بسته‌ای را به کمپانی آورده بود که هدف مهاجم تروریستی قرار می‌گیرد.
هرچند داعش تاکنون مسئولیت این حمله را نپذیرفته است اما با توجه به شیوه حمله مهاجم، استفاده از پرچم و سربریدن یک نفر تصور می‌شود این حمله یا طراحی شده از سوی داعش بوده یا مهاجم با الهام‌گیری از داعش یا تأسی از آنها، مرتکب این حمله شده باشد. کارخانه‌ای که دیروز در لیون فرانسه مورد حمله قرار گرفت، یکی از زیر مجموعه‌های یک کمپانی امریکایی است که ساختمان اصلی آن در الن تاون در پنسیلوانیای امریکا قرار دارد.
 

نظر شما