شناسهٔ خبر: 5994466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

واکنش ایران به ادعای حقوق بشری کاخ سفید

بدترین جنایت‌ها علیه بشریت در کارنامه آمریکا ثبت است

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت خارجه ایران با مردود خواندن گزارش سالانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت‌وگوهای جاری در زمینه هسته‌ای را به منزله تائید موارد نقض حقوق بشر در آمریکا ندانست و اقدامات ضدحقوق بشری در آمریکا را محکوم کرد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر تعهد جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حقوق شهروندان خود به عنوان یک وظیفه انسانی، ملی و اسلامی ادعاهای  وزارت خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران را که در قالب گزارش سالانه 2014منتشر شده است، مردود اعلام کرد.
وی با تکراری خواندن ادعاهای مطرح شده اضافه کرد: این گزارش در حالی منتشر شده که طبق آمار، اعتراض و موارد نقض حقوق رنگین پوستان در آمریکا و متحدان منطقه‌ای آمریکا وسیعترین جنایات خود علیه مردم را در همین سال ثبت کرده‌اند.
افخم خاطرنشان کرد:‌ موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمریکا از جمله رشد پدیده نژادپرستی، تبعیض گسترده علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار، افزایش فزاینده اسلام ستیزی و مبارزه با اقلیت‌های مذهبی، تبعیض علیه مهاجرین، خشونت لجام گسیخته پلیس آمریکا علیه شهروندان آمریکایی، حمایت بدون قید و شرط آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه و ... اعتراضات نهادهای مختلف بین‌المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را برانگیخته است و لذا دغدغه‌های مطرح شده در این گزارش برای مخاطبان غیر قابل باور است.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای جاری در زمینه هسته‌ای به منزله تائید موارد نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا نیست، اقدامات ضدحقوق بشری در آمریکا را محکوم کرد و اظهار داشت: بهتر است آمریکا به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه حقوق بشر به مسئولیت‌های داخلی خود بپردازد.
سخنگوی وزارت خارجه با انتقاد از تهدید ضمنی به تداوم تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران تصریح کرد: همه موضوعات تحریمی علیه ایران نامشروع بوده و وجاهت قانونی ندارد و وقت آن رسیده دولت آمریکا ابزار فرسوده و ناکارآمد تحریم را از فهرست اهرم‌های خود خارج کند.
گفتنی است وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارش سال 2014 از عملکرد حقوق‌بشری دیگر کشورها، بار دیگر ایران را به نقض حقوق‌بشر متهم کرد.
 

نظر شما