شناسهٔ خبر: 5994452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه محکومیت های جهانی حملات تروریستی؛

کاخ سفید حملات تروریستی در تونس، کویت، و فرانسه را محکوم کرد

کاخ سفید روز جمعه حملات تروریستی در فرانسه، تونس و کویت را اقداماتی «نفرت انگیز» خواند و آنها را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ حمله به مسجد شیعیان در کویت، حمله داعش به کارخانه ای در لیون فرانسه، و تیراندازی یک فرد مسلح در هتل مرحبای سوسه در جنوب تونس امروز بار دیگر به جهانیان نسبت به خطرات افراط گرایی و تکفیری ها هشدار داد.
این سه حمله تروریستی امروز با محکومیت جهانی رو به رو شد.

دولت تونس با اعلام آمار جدیدی از تعداد کشته و زخمی های حملات تروریستی در شهر سوسه اعلام کرد این حملات 37 کشته و 36 زخمی بر جای گذاشته است.

در حملات، در جنوب شرقی فرانسه، یک نفر کشته شد و در بمب گذاری انتحاری در مسجدی در کویت، 25 نفر کشته شدند.
دولت کویت سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد بان کی مون با شدیدترین لحن حملات امروز جمعه در تونس، کویت و فرانسه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی گفت: بان کی مون قول داد این حملات زشت، عزم جهانی برای مقابله با تروریسم را تضعیف نمی کند و در عوض، تعهد جهانی برای شکست دادن عاملان تخریب، قتل و نابودی تمدن و پیشرفت بشری، را تقویت می کند.

باجی قائد السبسی رییس جمهوری تونس اعلام کرد که این کشور به تنهایی نمی تواند با گروه های تروریستی و جهادی مقابله کند ، بنابراین اتخاذ راهبردی فراگیر در این خصوص ضروری است.
وی با اشاره به حمله تروریستی که امروز در فرانسه و کویت روی داد از تمامی کشورهای دموکراتیک جهان خواست برای مقابله باتهدید های تروریستی به طور یکپارچه و متحد وارد عمل بشوند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز حمله تروریستی در شهر سوسه تونس را محکوم و آن را اقدام بزدلانه توصیف کرد .
فرانک والتر اشتانمایر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد رهبران هفت کشور صنعتی پیش از این با « قائد السبسی » رئیس جمهوری تونس دیدار و حمایت خود را از مبارزه با تروریسم در تونس اعلام کردند.

در پی وقوع چند حمله تروریستی در روز جمعه در تونس، فرانسه و کویت، وزارت کشور اسپانیا از بالاتر رفتن سطح هشدار ضدتروریستی در این کشور خبر داد.

خورخه فرناندز دیاز وزیر کشور اسپانیا در این باره گفت «با در نظر گرفتن اینکه مکان جغرافیایی وقوع دو حمله تروریستی امروز به کشور اسپانیا نزدیک بوده است و با توجه به همزمانی وقوع این حملات با سالروز اعلام خلافت توسط گروه تروریستی داعش، تصمیم گرفتیم به طور موقت، سطح هشدار ضد تروریستی را از وضع چهار به وضع پنج افزایش دهیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، وزیر اسپانیایی با اعلام اینکه هنوز اطلاعاتی مبنی بر اینکه از اتباع اسپانیا در میان قربانیان حملات تروریستی تونس یا فرانسه بوده اند یا خیر، منتشر نشده است، افزود تصمیم برای بالاتر بردن سطح هشدار ضدتروریستی پس از نشست مقامات بلندپایه اطلاعاتی و امنیتی کشورش اتخاذ شده است.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه ای حملات تروریستی روز جمعه در کشورهای کویت ، تونس و فرانسه را به شدت محکوم
کرد.
دفتر ریاست جمهوری مصر در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی در سه کشور کویت ، تونس و فرانسه ، از جانب مردم و دولت مصر به رهبران ، مردم و خانواده های قربانیان این حملات وحشیانه و غیر انسانی تسلیت گفت .

نخست وزیر عراق هم حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در کویت را به شدت محکوم کرد.
حیدر العبادی نخست وزیرعراق ساعتی قبل در تماس تلفنی با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح امیر این کشور انفجار تروریستی در این مسجد را که به کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن 202 تن دیگر انجامید به شدت محکوم کرد . العبادی ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی حمایت کشور خود را از کویت اعلام کرد .
از سوی دیگر تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز انفجار در مسجد امام صادق علیه السلام در ناحیه الصوابره کویت را به شدت محکوم و آن را اقدامی پست برای ایجاد فتنه در میان کویتی ها توصیف کرد. نخست وزیر لبنان در بخش دیگری از سخنانش گفت این انفجار تروریستی نشانگر گسترش تروریسم و نشان دهنده ماهیت جنایتکارانه عاملان ان است.
به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از ریاض ،در همین ارتباط وزارت امور خارجه قطر نیز روز جمعه انفجار تروریستی
در کویت را محکوم کرد. وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرد این اقدام تروریستی با تمامی ارزش های اخلاقی ، انسانی و آموزه های دین اسلام منافات دارد . وزارت خارجه قطر تاکید کرده است این کشور از هراقدامی برای حفاظت از امنیت کویت حمایت می کند.

نظر شما