شناسهٔ خبر: 59938003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس:

افزایش حقوق 21 درصد کفاف جامعه کارگری را نمی‌دهد

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس گفت: مشکلات جامعه کارگری و معیشت و مزد آن مورد اقتصادی است که برای جامعه کارگری باید به صورت انسانی نگاه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بهرام ذنوبی تبار سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگروه‌های کار نمونه استان فارس با بیان اینکه دستیابی به شعار سال مهار تورم و رونق تولید با رعایت اصل 3 جانبه گرایی و اکرام جامعه کارگری است، عنوان کرد: متاسفانه نگاه انسانی به جامعه  کارگری نشد و امسال نیز افزایش حقوق 21 درصد کفاف جامعه کارگری را نمی‌دهد.

ذنوبی تبار قراردادهای موقت معضلی را برای کارگران دانست و افزود: اما در هیچ دوره‌ای هیچ دولتی پیگیر آن نشده است و بسیاری از کارگران با سابقه کار بالا قرار داد موقت دارند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس تصریح کرد: مسکن کارگران نیز مشکل دیگری است که در حوزه کارگری وجود دارد و بیش از 50 درصد کارگران مسکن ندارند و این میزان حقوق کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

ذنوبی تبار افزود: تشکیل شورای اسلامی کار نیز بر اساس آمار در مراجع حل اختلاف انگشت شمار شده است و این شورا به عنوان بازوی کارفرما باید فعال شود.

وی گفت: بیمه گریزی در کارخانجات نیز آسیب دیگری است و از بازنشستگان در کارخانجات استفاده می‌کنند و مانع از بکارگیری نیروی جوان می‌شوند.

ذنوبی تبار همچنین  به جریمه‌های سنگین برای کارفرمایان و روابط شغلی در سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره و یادآور شد: این موضوع  باعث فشار به کارفرما و در نهایت اخراج نیروی کار می‌شود.

نظر شما