شناسهٔ خبر: 59926311 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران:

نخبگان باید در حوزه مبارزه با فساد ورود کنند

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: جریان نخبگی و علمی کشور آنگونه که باید درگیر مسئله مبارزه با فساد باشد هنوز نشده است کارهایی شده اما کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود گودرزی در اولین جشنواره ۸ فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: شاید بگویید چرا بعد از ۲۲ سال از فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری جشنواره مردمی آن را برگزار می کنیم. ما نمی خواهیم کار نمایشی برگزار کنیم اصل برگزاری همایش اگر درست انجام شود که بتواند در جهاد تبیین کمک کند بسیار خوب است در واقع همایشی مذموم است که هیچ خروجی مثبت نداشته باشد.

وی ادامه داد: اولین گام مبارزه با فساد عزم و شجاعت است که بعد از پاک دستی و فساد ستیزی است خیلی ها پاک دست هستند اما جسارت و شجاعت ندارند. این عزم و اراده اگر باشد گام اولی است که یک مدیر می تواند برای مبارزه با فساد داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: گام دوم فهم درست است خیلی از دوستان هنوز هستند که فهم درست از مبارزه با قاچاق ندارند برای مبارزه با قاچاق باید کالای قاچاق از غیرقاچاق تشخیص داده شود و هرجا کالایی که غیرقانونی وارد شده جلوی آن گرفته شود. راه حل مبارزه با قاچاق فقط مبارزه با باندهای سیستم یافته نیست بلکه باید خیلی از موارد اصلاح شود و باید شفافیت ایجاد شود لذا فهم درست از کالای قاچاق و برخورد با قاچاق بسیار مهم است.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: پیگیری و استمرار نیز گام سوم است باید در مبارزه با فساد پیگیر بود و راهکارهای عملیاتی نیز گام دیگری است که باید در مبارزه با فساد وجود داشته باشد و نخبگان باید در این بخش ورود کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: مردمی سازی نیز از دیگر گام های مقابله با فساد است. اگر مردم درگیر کاری شوند می توان برنده شد. امسال در ابتدای سال رهبری فرمودند راهی پیدا کنید که مردم درگیر اقتصاد شوند.

وی با اشاره به اولین جشنواره ۸ فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این جشنواره درباره دو نکته آخر است یعنی ارائه راهکار و مردمی سازی مقابله با فساد است. ما برای اینکه بتوانیم یک جریان موثر مقابله با فساد در کشور داشته باشیم همیشه به دبیران استانی هم گفته ایم که یکی از کارهای خوب و مفید این است که با دانشگاهها صحبت کنید پایان نامه ها به این سمت و سو برود. جریان نخبگی و علمی کشور آنگونه که باید درگیر مسئله مبارزه با فساد باشد هنوز نشده است کارهایی شده اما کافی نیست باید پژوهش شود و هوشمندانه با فساد مواجه شویم اگر می خواهیم به داد بیت المال برسیم باید با هم پیش برویم تا بتوانیم هماهنگ باهم با این اژدهای هفت سر مبارزه کنیم.

 وی ادامه داد: زیرساخت های مشارکت مردمی را باید تقویت کنیم و رویکرد پیشگیری از فساد باید تقویت کنیم و راهکار اصلی باید این باشد که اجازه ندهیم فساد شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: دشمن با یک سری افرادی از داخل این ادراک را ایجاد کرده اند که مسئول سالم در کشور نداریم و باید این ادراک را درست کنیم خیلی از مسئولان برای خدمت به مردم کار می کنند به ویژه در این دولت و باید این ادراک ایجاد شود که مسئولان به مردم خدمت می کنند.

نظر شما