شناسهٔ خبر: 59920542 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خیز قرمز‌ها برای عبور از گل‌گهر

روزنامه جوان

دومین شب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی کاملاً رنگ و بوی لیگ برتری دارد. پرسپولیس، گل‌گهر، پیکان و نساجی چهار تیم لیگ برتری هستند که امشب از بین آن‌ها دو تیم قدم به نیمه‌نهایی این مسابقات می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

البته جام حذفی جایی متفاوت با لیگ برتر است و موفقیت در لیگ برتر به هیچ عنوان فاکتوری برای کسب پیروزی و صعود در این جام محسوب نمی‌شود، به همین دلیل هم هست که این جام را جام شگفتی‌ها می‌نامند. امشب جدای از نبرد حساس پرسپولیس و گل‌گهر به عنوان دو تیم بالانشین جدول لیگ برتر، دیدار نساجی مدافع عنوان قهرمانی و پیکان تیم سختکوش میانه‌های جدول لیگ هم بسیار جذاب است، جایی که تیم مازندرانی می‌خواهد ثابت کند قهرمانی فصل قبل اتفاقی نبوده است.

پیروزی مقابل استقلال و لغزش سپاهان، قرمز‌ها را به صدر جدول لیگ فرستاد تا سرنوشت قهرمانی به دست پرسپولیس بیفتد. تیم یحیی گل‌محمدی با آرامش پیش می‌رود و پس از هفته‌ها انتظار و تلاش توانسته با کنار زدن سپاهان و رقیب سنتی خود، تیم اول جدول شود. بازی در آزادی و حضور هواداران قطعاً به سود میزبان خواهد بود و پرسپولیس به چیزی جز برد فکر نمی‌کند. سرخپوشان با پنج پیروزی متوالی به مصاف تیم پرمهره گل‌گهر می‌روند. آن‌ها برای رسیدن به این مرحله ون‌پارس و سپاهان را حذف کردند و اصلاً دوست ندارند به دست شاگردان سعید الهویی از جام حذفی کنار بروند، به‌ویژه که کمتر از دو هفته دیگر این دو تیم در لیگ هم باید به مصاف هم بروند و نتیجه آن بازی نیز تأثیر زیادی در جایگاهشان در جدول خواهد داشت. کمال کامیابی‌نیا و گولسیانی غایبان پرسپولیس در این جدال هستند.
سرمربی پرسپولیس از بازیکنانش خواسته دربی را فراموش کنند. گل‌محمدی در نشست خبری گفت: «بازی حساسی در جام حذفی پیش‌رو داریم. به قرعه سختی خوردیم و باید با گل‌گهر بازی کنیم. از کیفیت این تیم همه خبر داریم. گل‌گهر در چند سال اخیر بازیکنان و مربیان خوبی جذب کرده و کیفیت خوبی به لیگ داده است. ما آماده این بازی هستیم و تمرینات خوبی هم داشته‌ایم. آماده انجام این بازی هستیم. به بچه‌ها گفتیم بازی قبل را فراموش و روی این بازی تمرکز کنند. هنوز اتفاق خاصی در جام حذفی و لیگ برای ما رخ نداده است. اصلی‌ترین بازی‌هایمان باقی مانده تا جام بگیریم. بهتر است بازی قبل را خیلی زود فراموش کنیم و از حال و هوای دربی بیرون بیاییم. البته می‌دانیم بازیکنان درک خیلی خوبی از این شرایط دارند و تمرینات خوبی نیز در چند روز گذشته داشتند. بعضی از بازیکنان ما در صحنه‌های بین‌المللی و لیگ تجربه خوبی کسب کرده‌اند و از بزرگ‌تر‌های تیم خواسته‌ام تیم را مدیریت کنند. امیدوارم بتوانیم از این بازی عبور کنیم. حضور هواداران مثل بازی قبل برای پیروزی در این دیدار بسیار مهم است. در این بازی هم از آن‌ها می‌خواهم رنگ ورزشگاه را قرمز کنند تا با کمک هم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. امیدوارم در بازی فردا اتفاق خوبی برایمان بیفتد.»

در آن سوی میدان تیم رده پنجمی لیگ هم برای رسیدن به جام قهرمانی می‌جنگد. گل‌گهر با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد مقابل تیم سرسخت گل‌محمدی صف‌آرایی می‌کند. سیرجانی‌ها از یک‌سو چشم امید به موفقیت در جام حذفی دارند و از سوی دیگر برای تصاحب رده چهارم و کنار زدن تراکتورسازی تلاش می‌کنند. از وقتی قلعه‌نویی به تیم‌ملی رفته، الهویی هدایت گل‌گهر را به دست گرفته است. طی این مدت نماینده سیرجان یک برد، دو تساوی و یک باخت داشته و باید دید جانشین قلعه‌نویی در پنجمین تجربه سرمربیگری‌اش چه نقشه‌ای برای شکست پرسپولیس دارد. البته با برطرف شدن مصدومیت بازیکنان آسیب‌دیده دست الهویی برای انتخاب ترکیب اصلی باز است.
الهویی، سرمربی گل‌گهر هم ابراز امیدواری کرد تصمیمات داور روی نتیجه بازی تأثیر نگذارد: «باید گفت که جام حذفی متفاوت‌تر از بازی لیگ است و باید به آن دقت کرد. باید روی بازی تمرکز صددرصدی داشته باشیم. در طول هفته کاملاً سعی کردیم از لحاظ تاکتیکی و ذهنی خود را آماده جام‌حذفی کنیم. چه نام پرسپولیس، چه نام هر حریفی باشد خود را برای این رقابت آماده کرده‌ایم و باید بگویم بازی جام حذفی متفاوت از لیگ است. شرایط خوبی داریم و همه بازیکنان آماده هستند. از کادر پزشکی و بدنسازی تشکر می‌کنم که بازیکنان مصدوم را به این دیدار رساندند. هم ما و هم کادر پرسپولیس اعتقاد دارد که باید داور بازی بهترین عملکرد را در جریان بازی داشته باشد. اینکه چه تیمی پیروز خواهد شد به اجرای تاکتیک، شرایط بدنی و تمرکز بستگی دارد. برای ما مهم است که تیم شایسته‌تر پیروز میدان باشد و داور روی نتیجه تأثیر نداشته باشد.»

نساجی در ورزشگاه وطنی با پیکان مصاف می‌دهد. مدافع عنوان قهرمانی با همان قهرمانی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم محبوب قائمشهری با باخت سنگین ۴ بر صفر برابر نفت آبادان پا به این بازی می‌گذارد. سقوط به رده سیزدهم، نساجی را به یکی از تیم‌های فانوس به دست تبدیل کرده است. از وقتی حمید مطهری از سمتش استعفا داده، هرناندز اسپانیایی تنها یک امتیاز با نساجی کسب کرده است. منتها نساجی در حضور هوادارانش باید از فرصت بازی خانگی استفاده کند و با عبور از پیکان یک قدم به فینال جام حذفی نزدیک‌تر شود. پیکان رده یازدهمی هم شرایط خوبی ندارد. تیم مجتبی حسینی هفته پیش به تراکتور باخت و قبل از آن هم مقابل نفت آبادان دو امتیاز مهم را از دست داده بود. حالا همین پیکان باید جو سنگین ورزشگاه را تحمل کند تا شاید از پس نساجی برآید.

نظر شما