شناسهٔ خبر: 59919335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دهقان: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای توسعه سواحل مکران برداشته است/ اساسنامه ساختار توسعه مکران در مرحله نهایی

نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای توسعه سواحل مکران گفت: ما زمان زیادی برای اینکه بتوانیم از این گنج عظیم و پنهان سواحل مکران برداشت کنیم، نداریم چون رقبای منطقه ما به شدت دارند در این حوزه‌ها کار می کنند و بدنبال این هستند که فرصت‌ها را از ما بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین دهقان نماینده ویژه رییس جمهور در شورای توسعه سواحل مکران روز گذشته در بازدید از بندر شهید رجایی، عنوان کرد: یکی از اصلی ترین بهره برداری های ما از سواحل مکران در حوزه بندری و دریایی و توسعه ظرفیت های تجاری و بانکرینگ و ... است.

وی با بیان این که سواحل مکران دارای مزیت های مهم اقتصادی هستند اما بهره مندی از این فرصت ها به سرمایه‌گذاری و سیاست گذاری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای توسعه سواحل مَکُران برداشته است که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مَکران ادامه داد: ما زمان زیادی برای اینکه بتوانیم از این گنج عظیم و پنهان سواحل مکران برداشت کنیم و آن را اختیار مردم استان و کشور قرار دهیم، نداریم چون رقبای منطقه ما به شدت دارند در این حوزه ها کار می کنند و بدنبال این هستند که فرصت‌ها را از ما بگیرند که امیدواریم با همت بلند دولت سیزدهم و تلاشی که خواهیم کرد بتوانیم از این فضای مثبت روانی در سطح ملی، منطقه ای و حتی فضای به‌وجود آمده بازه زمانی را کوتاه کنیم و اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم.

وی اقدامات صورت گرفته در دولت های گذشته در مورد سواحل مکران را عمدتا توسعه اسنادی خواند و تأکید کرد: کار عملیاتی خاصی در این منطقه صورت نگرفته و باید برنامه ریزی های اجرایی را به رنگ واقعیت در این مناطق درآوریم تا بتوانیم از دستاورهای این منطقه در توسعه کشور و رشد اقتصادی بهره مند شویم.

دهقان، استفاده از تجربه توسعه در منطقه عسلویه را برای توسعه سواحل مکران ضروری خواند و تصریح کرد: تبدیل ساختن مکران به هاب در زمینه های مختلف از جمله هدف گذاری های صورت گرفته در اقتصاد دریا محور در کشورمان است و می بایست با بهره مندی از فرصت قانونی موجود در ماده 68 احکام دائمی برنامه توسعه کشور، در تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی گفت: اساسنامه ساختار مرتبط با توسعه سواحل مکران در مرحله نهایی دولت قرار دارد.

پایان پیام/

نظر شما