شناسهٔ خبر: 59915890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در کانال تلگرامی نوشت؛

کنایه همتی به رئیسی در رابطه با ارزش ریال و کنار گذاشتن دلار

همتی رییس اسبق بانک مرکزی می گوید: حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسر است نه مبادله با ارزهای دیگر!

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی در مورد بریدن بند ناف قدرت دلار گفت: حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسر است نه مبادله با ارزهای دیگر!

همتی در کانال تلگرام خود نوشت: جهت اطلاع ‌جناب آقای رئیسی؛ ‌در حال حاضر بیش از ۷۵٪ تجارت خارجی ما با چین، امارات، عراق، ترکیه و هند است

‌در مبادلات تجاری نیز عمدتاً از درهم، یوان، یورو و لیر استفاده میشود و عملاً هم مبادلات به نفع پول ملی آنها است ‌حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسره نه مبادله با ارزهای دیگر!

رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه و فعالان اقتصادی استان خوزستان گفت: در دولت دبیرخانه‌ای فعال شده که روابط ارزی ایران با دنیا را تغییر می‌دهد. وی افزود: این دبیرخانه بندناف قدرت دلار را می‌بُرد تا هم ارزش پول ملی را بیشتر کند و هم باعث می‌شود فعالیت‌های بیشتری در منطقه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما