شناسهٔ خبر: 59907138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رییسه مجلس:

پیشنهاد دولت برای تعویق جلسه استیضاح وزیر صمت بررسی می‌شود

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهاد دولت برای تعویق جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس وزیر حداکثر ۱۰ روز فرصت برای ارائه توضیحات در صحن علنی و جلسه استیضاح را دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره درخواست دولت برای به تعویق انداختن بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون پس از اعلام وصول طرح استیضاح، وزیر مربوطه موظف است پس از حداکثر ۱۰ روز در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات استیضاح کنندگان درباره موارد طرح شده پاسخ دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: هیات رییسه مجلس پیشنهاد دولت را برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت ملاحظه و بررسی خواهد کرد. اما اگر تغییری در این زمان ایجاد شود، امکان وجود شبهه علیه مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در جلسه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه کمیسیون صنایع و معادن که به امضای ۴۰ تن از نمایندگان رسیده بود، اعلام وصول شد.

طبق ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی است.

این در حالی است که امروز محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیات رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه(۱۰ اردیبهشت) به سه‌شنبه(۱۲ اردیبهشت) هفته جاری خبر داده بود.

نظر شما