شناسهٔ خبر: 59900625 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رابطه توسعه یافتگی و تصادفات رانندگی

کارشناسان حمل و نقل معتقدند میزان سوانح جاده ای رابطه مستقیم با سطح توسعه یافتگی کشورها دارد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

کارشناسان حمل و نقل معتقدند میزان سوانح جاده ای رابطه مستقیم با سطح توسعه یافتگی کشورها دارد.

به گزارش تین نیوز ، مجید بابایی کارشناس حمل و نقل در این باره گفت: همه عوامل از جمله کیفیت خودرو و جاده ها، فرهنگ رانندگی و کیفیت قوانین حاکم به نوعی با سطح توسعه یافتگی در ارتباط هستند.

وی در جمع متخصصان تین نیوز افزود: همچنین اجرای برنامه های ارتقای ایمنی مادامی که به عنوان بخشی از مدل توسعه کشور نباشد نمی تواند در بلندمدت تاثیر بزرگی داشته باشد چرا که به واسطه ضعیف ماندن سایر حوزه ها مجددا به سر جای اولش بر می گردد.

بابایی عنوان کرد: به عنوان مثال تا زمانی که مسئله معیشت مردم به عنوان بخش مهمی از فرایند توسعه بهبود نیابد انتظار رفتار نرمال رانندگی در جاده ها را نباید داشت.

او تاکید کرد: همچنین استفاده از خودروی مناسب و ایمن مستلزم اقداماتی کلان تر در فرایند تسهیل واردات خودروی استاندارد با قیمت نرمال جهانی است.

وی گفت: در حوزه بهبود جاده ها هم این گونه است. دولت ورشکسته توان نگهداری هزاران کلیومتر شبکه جاده ای را برابر استانداردهای روز دنیا ندارد.

بابایی ادامه داد: به همین دلایل طرح ایمنی راه ها مورد استقبال دولت قرار نگرفته است. تامین ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درخواستی طرح برای کشور مقدور نیست. در نتیجه این کشتار با همین روند ادامه خواهد یافت. البته که تمام تلاش باید بشود تا حداقل از افزایش آن جلوگیری کرد.

نمودار پیوست بیانگر ارتباط میزان توسعه یافتگی و حوادث رانندگی است:

توسعه+یافتگی+و+سوانح+رانندگی

نظر شما