شناسهٔ خبر: 59893473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری جلسه کمیته بهداشت حرفه ای صنایع چوب و کاغذ مازندران/ فعالیت ۶۰۰ کمیته حفاظت فنی در کارگاه های مازندران

جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران همزمان با هفته کارگر و به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت حرفه ای شرکت صنایع چوب و کاغذ که همزمان با هفته کارگر و روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: محیط کار سالم و ایمن حق بنیادین نیروی کار است که باید با همکاری و هم افزایی کارگر و کارفرما به بهترین نحو شکل بگیرد.

وی افزود: به موجب ماده ۹۳ قانون کار و به منظور جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و پیشگیری از حوادث و بیماریها و حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط های کار، ‌در کارگاه‌های دارای حداقل ۲۵ نفر کارگر و همچنین برخی از کارگاه های پرمخاطره زیر 25 نفر که ضروری تشخیص داده شود، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار‌ تشکیل می شود.

باقری ادامه داد: این کمیته از افراد متخصص در زمینه حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای و امور فنی کارگاه تشکیل می‌شود و در میان اعضاء فردی با عنوان مسئول حفاظت فردی که واجد شرایط و مورد تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد، نیر حضور دارد و وظیفه‌ اش برقراری ارتباط میان کمیته مذکور با کارفرما و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: اعضای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار شامل کارفرما یا نماینده تام الاختیار او ، نماینده شورای اسلامی کار یا نماینده کارگران کارگاه، مدیر فنی و در صورت نبودن او یکی از سراستادکاران کارگاه ، مسئول حفاظت فنی یا مسئول بهداشت حرفه ای می باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وظایف ویژه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار بیان کرد: از مهمترین وظایف کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار می توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما جهت رفع نواقص و سالم سازی محیط کار، همکاری و تشریک مساعی با کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسان کار جهت اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار می باشد.

سمانه نوری رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز  گفت : ۶۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مازندران فعالیت دارند.

وی با اشاره به انتظارات حوزه بازرسی کار اداره کل از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان، تصریح کرد: پایش مستمر وضعیت ایمنی، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین نامه های حفاظت فنی مرتبط با فعالیت کارگاه از اقدامات ضروری این کمیته ها در کارگاه ها باید باشد.

 

نظر شما