شناسهٔ خبر: 5988590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی‌ها در سطوح مختلف معاونان و کارشناسان در وین در جریان است+ عکس

در دهمین روز رایزنی‌های هسته‌ای در وین در راستای نگارش پیش نویس برجام، نشست‌های معاونان و کارشناسان از صبح امروز در هتل پله کوبورگ شهر وین در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (جمعه) و در دهمین روز رایزنی‌های هسته‌ای در وین در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشست‌های معاونان و کارشناسان از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی (12:30 به وقت تهران) در هتل پله کوبورگ شهر وین در جریان است.

این رایزنی‌ها از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان آغاز شد. این رایزنی‌ها بین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و هلگا اشمیت معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک روز بعد (پنجشنبه) 28 خرداد ماه وندی شرمن نیز به مذاکرات پیوست. معاونان ظریف روز دوشنبه اول تیر ماه نیز به منظور همراهی با ظریف برای دیدار با موگرینی و وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو 1+5 به لوکزامبورگ رفتند و روز سه‌شنبه بازگشتند و از آن روز تاکنون رایزنی‌ها در دو سطح معاونان و کارشناسان ادامه دارد.


معاونان وزیر خارجه در وین

 

قرار است بامداد فردا (شنبه) نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در این دور از رایزنی‌ها و گفت‌وگو با همتایان خود در آستانه نزدیک شدن به پایان تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو راهی وین شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز در صفحه توئیتر خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مقامات و مسئولان کشوری و لشکری گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند ایرانیها به دنبال یک توافق موقر هستند و زیاده خواهی را برنمی‌تابند.

وی گفت: ما به وین می‌رویم تا یک توافق بادوام و منصفانه را تضمین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما