شناسهٔ خبر: 59884844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روایت «بلاگر زن روس» از وضعیت حجاب و بی‌حجابی در خیابان‌های تهران + عکس

کریستینا بو، گردشگر و بلاگر روسی نوشت: در خیابان‌های شهر می‌توان بلوندهای خوش‌آرام و دخترانی را دید که به‌عنوان سرپیچی از همه قوانین، روسری را روی شانه‌های خود می‌اندازند، و دخترانی را که به شدت حجاب را رعایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کریستینا بو، گردشگر و بلاگر روسی نوشت: در خیابان‌های شهر می‌توان بلوندهای خوش‌آرام و دخترانی را دید که به‌عنوان سرپیچی از همه قوانین، روسری را روی شانه‌های خود می‌اندازند، و دخترانی را که به شدت حجاب را رعایت می‌کنند.

این بلاگر  روسی نوشته؛ چنین کلیشه ای وجود دارد که در ایران همه زنان از رنگ های سیاه و تیره استفاده می کنند یا به طور کلی صورت خود را پشت چادر پنهان می کنند. اما اینطور نیست. به طور دقیق‌تر، اصلاً !

بله، در ایران در سطح قانونگذاری یک قانون پوشش ثابت است. هر زن با هر ملیت و مذهبی باید روسری به سر داشته باشد و لباس هایی بپوشد که بر شکل چهره تاکیدی نداشته باشد.

اما این بدان معنا نیست که همه مشکی می پوشند. لباس زنان ایرانی بسیار متفاوت است.

همه چیز به میزان دینداری و دیدگاه شخصی آنها در این زندگی بستگی دارد .

بنابراین در خیابان‌های شهر می‌توان بلوندهای خوش‌آرام و دخترانی را دید که به‌عنوان سرپیچی از همه قوانین، روسری را روی شانه‌های خود می‌اندازند، و دخترانی را که به شدت حجاب را رعایت می‌کنند.

didbaniran.ir

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما