شناسهٔ خبر: 59882855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار نمایندگان مجلس لبنان؛

امیرعبداللهیان: ایران دوست روزهای سخت لبنان است

بیروت-ایرنا- وزیر امورخارجه، جمهوری اسلامی ایران را دوست روزهای سخت لبنان خواند و آمادگی کشورمان برای همکاری در حل مشکلات لبنان را مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به لبنان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه طی دیدار از بیروت،  بعد از ظهر روز پنجشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور  از فراکسیون‌های مختلف دیدار کرد.

نمایندگان پارلمان لبنان این نشست و دعوت از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف و با دیدگاه های متنوع را ابتکار و گامی مثبت در جهت روابط دو کشور ارزیابی کردند.  

نمایندگان حاضر در این نشست در اظهارات خود با استقبال از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط فیمابین، بر آثار مثبت این همکاری‌ها بر تمامی کشورهای منطقه از جمله لبنان تاکید کردند.  

تشریح آخرین وضعیت و تحولات داخلی لبنان از دیگر محورهای مورد اشاره از سوی نمایندگان پارلمان در این نشست بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از استماع نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان فراکسیون‌های مختلف سیاسی پارلمان لبنان به تشریح توافق ایران و عربستان و آثار مثبت آن بر منطقه، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال لبنان و تحولات مرتبط با آن مبتنی بر دعوت از تمام طرف‌های لبنانی جهت گفتگو برای حل مشکلات خصوصا در ارتباط با انتخاب رئیس جمهور این کشور پرداخت.  

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را دوست روزهای سخت لبنان خواند و آمادگی کشورمان برای همکاری در حل مشکلات لبنان را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود و در کنفرانس خبری، با بیان اینکه هم جمهوری اسلامی ایران و هم لبنان از تحولات جدید در منطقه متأثر خواهند شد، تأیید کرد: ایران امنیت و رفاه لبنان را امنیت و رفاه منطقه و خود می‌داند.

وزیر امور خارجه همچنین صبح امروز با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در راستای سفرهای منطقه‌ای و دیدار با مقامات کشورهای همسایه، روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم مهمان سلطنت عمان بود و با همتای خود و دیگر مقامات عمانی درباره مهمترین موضوعات اقتصادی و سیاسی در روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

نظر شما