شناسهٔ خبر: 59881131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

امیرعبداللهیان: ایران از هرگونه توافق میان گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند

19 دی: وزیرامور خارجه ایران گفت: از هرگونه توافق بین گروههای لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.

صاحب‌خبر -
حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود،  گفت:  در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، تصریح کرد: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس جمهور برخوردارند.
امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروههای لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.  
وزیر امورخارجه با بیان اینکه درباره همکاری‌های همه‌جانبه ایران و لبنان گفت‌وگو کردیم، گفت: در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری را مورد تأکید قرار دادیم.  
وی افزود: همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.
امیرعبداللهیان گفت: روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت ایران برگزار و جزئیات بیشتری در آن اعلام خواهد شد.
وزیر امور خارجه لبنان: امیدواریم شاهد اثرات مثبت توافق ایران و ‌سعودی در لبنان باشیم
عبدالله بوحبیب در ادامه این نشست خبری گفت: با وزیر خارجه ایران در خصوص توافق ایران و سعودی صحبت کردیم
و در خصوص همکاری ایران و لبنان در حوزه انرژی گفت و گو کردیم
وی ادامه داد: توافق ایران و سعودی در لبنان، یمن، فلسطین و سوریه اثر خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه شامگاه گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در بدو ورود، در کنفرانس خبری فرودگاه، با بیان اینکه هم جمهوری اسلامی ایران و هم لبنان از تحولات جدید در منطقه متأثر خواهند شد، تأیید کرد: ایران امنیت و رفاه لبنان را امنیت و رفاه منطقه و خود می‌داند.
امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم مهمان سلطنت عمان بود و با همتای خود و دیگر مقامات عمانی درباره مهمترین موضوعات اقتصادی و سیاسی در روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

نظر شما